בעקבות ייצוגית: צרכנים יקבלו תוספת לג'ל הכביסה פרסיל
הנקל סוד תפצה צרכנים ב-4.5 מיליון שקל. חלק מהסכום יילך לתרומה ורובו יועבר לציבור כהנחה: מוצרים בנפח 4 ליטר יתומחרו כאילו היו בנפח 2.5 ליטר. החברה גם יכולה לבחור לתת מיכלים של 1.8 ליטר חינם לצרכנים שיקנו דרך האתר שלה, כך שצרכנים שלא נוהגים לקנות אונליין לא יהנו מההטבה
הצרכנים יקבלו תוספת ג'ל כביסה פרסיל בזכות פשרה בתביעה ייצוגית: בית המשפט המחוזי מרכז אישר את ההסדר בתביעה ייצוגית ת"צ 2318-04-16 נגד חברת הנקל סוד לפיו החברה תפצה צרכנים ב-4.5 מיליון שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הקטנה זוחלת: תוך 5 שנים ג'ל הכביסה אריאל התכווץ ב-25%
טבעול, פנטן ואריאל: מבול של הקטנות מוצרים - כך מסתירים העלאות מחירים
לאן נעלמה כוס המדידה של ג'ל הכביסה אריאל?
המבקש לתבוע טען כי ישנו חוסר התאמה בחמישה מוצרים של נוזל הכביסה פרסיל מתוצרת הנקל סוד שמיוצרים בישראל, בין הסימון המוטבע בפקק המידה של המוצרים לבין הוראות השימוש במוצרים וכן טען להטעיה במספר הכביסות המובטח הכתוב בחזית האריזה.
לטענת הנקל סוד, אין פה הטעיה, או פגיעה באוטונומיה של הצרכן, אלא להיפך, המרצת הלקוח להפעיל שיקול דעת ביחס לכמות הנוזל שהוא צורך. לטענת החברה, רוב הצרכנים כלל לא מודעים להוראות השימוש ולא נדרשים להן. ניתן להשתמש במוצרים לפי הוראות השימוש אך גם ללא הסתמכות עליהן ואף ללא ידיעה עליהן.
בהסכם נקבע כי החברה תתקן אריזותיה ואת הסימונים בפקקי המדידה נושא הבקשה וכן את המלצות היצרן לשימוש במוצרים ולפי הנקל, הדבר כבר נעשה.
תתרום 450 אלף שקל
בנוסף, היא תתרום 450 אלף שקל במזומן לקרן התובענות הייצוגיות ו-600 אלף שקל יינתנו כהטבה באמצעות 53,428 ליטר של מוצרים חינם שיוענקו לעמותות שפועלות בתחום הצרכנות, או הסיוע לאוכלוסיות מוחלשות.שארית הסכום, 3.45 מיליון שקל, תינתן לציבור בכך שמוצרים במכלים של ארבעה ליטר יימכרו במחיר של 2.7 או 2.5 ליטר. כלומר 1.3 ליטר או 1.5 ליטר למכל יינתנו חינם ללא תשלום, ברכישה בחנות או ברכישה אלקטרונית; ו/או מיכלים של 1.8 ליטר יוענקו ללא תמורה לכל הרוכש מוצרי המותג פרסיל ברכישה אלקטרונית באמצעות האתר של הנקל סוד. בכל רכישה יהיה הרוכש זכאי לקבל יחידה אחת ללא תשלום. סך ההטבות משקף כמות מצטברת של 307,213 ליטר לפי 11.23 שקלים לליטר.
זו לא פשרה מושלמת, משום שאם החברה תבחר בחלופה השנייה, אזי היא תרוויח מכך טראפיק לאתר האינטרנט שלה, והצרכנים ייחשפו שם לחומר פרסומי של המותג.
בנוסף, אין כלל קנייה ישירה דרך האתר של פרסיל - הוא מוביל לאתר מיי סופרמרקט (שאת מכירותיו החברה בעצם מקדמת כך) שמצידו מפנה לקניית מוצרי פרסיל בשופרסל, למרות שהם נמכרים בכל הרשתות (אם כי ניתן לראות באתר את המחירים גם ברשתות נוספות). כדי להזמין את המוצרים, יש לשלם גם דמי משלוח והקנייה מוגבלת בסכום מסוים. בנוסף, ההטבה במילא לא תיטיב עם אוכלוסיות שפחות נוטות להזמין מצרכנים אונליין.