דואר ישראל תחלק חבילות בסופר-פארם; צפוי שיא במשקלי החבילות בפסח
20 סניפי סופר-פארם יהפכו למרכזי חלוקה של דואר ישראל עד ערב פסח. בכך היא מצטרפת לשופרסל ועזריאלי שמחלקות חבילות ללקוחות הדואר. בסופר פארם כבר מחלקים חבילות עבור מזמיני האונליין ועבור לקוחות בוקסיט. לדואר ישראל הגיעו בימים האחרונים חבילות במשקלי שיא לקראת החג
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
סופר-פארם מרחיבה את משלוחי המזון ללקוחות לייף סטייל
סופר-פארם תייבא קוסמטיקה מחו"ל ותקצץ מותגים
מלחמת הפארמים ועליית מותגי הטיפוח: האם הצרכנים מרוויחים מזה?
מדובר בסניפי הר חומה ירושלים, בית שמש, אשדוד, צומת הפיל תל אביב, הגוש הגדול תל אביב, לונדון מיניסטור תל אביב, כיכר דיזנגוף תל אביב, רעננה, נתניה, אור עקיבא, נווה שאנן חיפה, קניון ערים כפר סבא, ראש העין, מודיעין, מדרחוב ירושלים ובקרוב יצטרפו גם: באר יעקב, קניון הראל, טבעון, אשקלון וחולון.
חברת דואר ישראל מחלקת כבר מספר שנים חבילות ברשתות שיווק כמו שופרסל (24 נקודות) ובקניוני עזריאלי (10 נקודות חלוקה, כולל נקודת חלוקה חדשה בקניון איילון) וכן במאות בתי עסק פרטיים. כמו כן, החברה משתמשת ב-5,500 הלוקרים ש-yellow מפעילה ב-120 נקודות מסירה בתחנות הדלק של פז.
סך הכל אחרי המהלך יהיו לדואר ישראל 1,230 נקודות חלוקה, 650 סניפים ו-580 נקודות מסירה בחנויות פרטיות ורשתות.
פארם כנקודת חלוקה
סופר-פארם כבר משתפת פעולה עם הדואר, שכן מזה מספר שנים ניתן לקבל דואר רשום ודרכונים בסניפיה. מדובר במהלך שממצב את מעמדה של סופר-פארם כנקודת חלוקת דואר, שכן הרשת כבר היום מאפשרת בסניפיה איסוף סל מוצרים שלקוחות שלה הזמינו באתר האינטרנט של החברה (ב-10 שקלים בקנייה מתחת ל-100 שקל. למעלה מ-100 שקל או איסוף תוך 3 שעות: חינם). איסוף חבילה שנשלחה דרך דואר ישראל בסניפי סופר-פארם יהיה ללא עלות כמובן.
כמו כן, לסופר-פארם יש שיתוף פעולה עם חברת בוקסיט (boxit) של Flying Cargo לקבלת משלוחים בכל הסניפים, רק שבשירות זה יש לבחור כתובת כבר באתר האינטרנט ממנו מזמינים ובשירות של הדואר: סופר-פארם היא נקודת איסוף שהדואר מקצה ללקוח.
עבור חברת דואר ישראל, מרכזי מסירת החבילות הם אמצעי מרכזי למסירת חבילות בנוסף לסניפי הדואר. ב-2018 מסרה החברה מספר שיא של 65 מיליון חבילות במשקל 14,100 טון, מתוכם כ-17 מיליון נמסרו ב-580 מרכזי מסירת חבילות מחוץ לדואר.
תלונות על חלוקה בבתי עסק פרטיים
בעבר לקוחות התלוננו על בלגן בחלוקה בכמה מבתי העסק הפרטיים וכתוצאה מכך דואר ישראל ביטלה את נקודות החלוקה האלה, אך מספרן רק הולך וגדל.לקראת פסח בדואר ישראל צופים מבול של חבילות ומדובר במהלך לקראת הגידול הצפוי. בדואר ישראל צופים שבחודשיים שעד ערב פסח יגיעו לישראל כ-10.8 מיליון חבילות. מדובר בגידול של 4.8% לעומת השנה הקודמת, אז הגיעו ארצה 10.3 מיליון חבילות. הצפי הוא לגידול של 16% במשקל החבילות מ-2,160 טונות בשנה שעברה לכ-2,500 טונות השנה.
מתחילת מרץ הגיעו משקלים תקדימיים למרכז הסחר המקוון של דואר ישראל ובשני סופי השבוע האחרונים נחתו מעל 150 טון בכל סוף שבוע,זאת למול כ-80 טון בסוף שבוע המקביל בשנה קודמת, שכן ישראלים מזמינים יותר פריטים כבדי משקל כמו שואבי אבק ומערכות כלים כבדות. עוד מזמינים לקראת פסח: שמיכות מעבר, בגדים, נעליים ובגדי ים. שנת 2018 היתה שנת שיא בסחר המקוון בישראל, כאשר היקפי החבילות הכפילו עצמם בתוך ארבע שנים, ל-65 מיליון חבילות ב-2018 מול 32 מיליון חבילות ב-2014".
דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, מסר כי מדובר בשיתוף פעולה אסטרטגי כדרך להתמודד עם המספר ההולך וגדל של חבילות שנשלחות לישראל דרך דואר ישראל (שמהווה ספק המשלוחים העיקרי לחבילות שנשלחות ארצה מחו"ל). עוד הוסיף גולדשטיין: "שיתוף הפעולה יאפשר לדואר ישראל לשפר את חווית השירות ללקוחות ולסופר-פארם ליהנות מטראפיק נוסף של לקוחות המגיעים לאסוף את החבילות".