לראות את הסכנה מעבר לקיר
היכולות שלנו מוגבלות, זמן התגובה ארוך, דעתנו מוסחת בקלות ויש מצבים שאנחנו פשוט לא רואים טוב. עכשיו דמיינו מצב שבו אתם רואים הכל, בכל מצב ולא מפספסים דבר על הכביש. במסעותינו בעולמות האוטו-טק בישראל אנו מגיעים לחברת FORESIGHT. מה היא עושה, ואיך זה יציל אותנו?
בשיתוף UMI
כבני אדם היכולות שלנו מוגבלות, זמן התגובה ארוך, דעתנו מוסחת בקלות ויש מצבים שאנחנו פשוט לא רואים טוב. ולפעמים נדמה שהדבר החשוב ביותר שאנו עושים מאחרי ההגה של המכונית - לנהוג - כבר לא כזה מרכזי כמו פעם.
עכשיו דמיינו מצב שבו אתם רואים הכל, בכל מצב, לא ממצמצים בכלל ולא מפספסים דבר על הכביש. חברת פורסייט עושה בדיוק את זה. פגשנו את חיים סיבוני שמסביר: "פיתחנו את מערכת quadsight זו מערכת המסוגלת לגלות מכשול בנתיב הנסיעה וליצור מפה תלת ממדית - בכל תנאי התאורה ומזג האוויר וברמת גילוי של קרוב ל-100% וכמעט ללא התראות שווא. המערכת הזו אמורה להוביל את הרכב הסמי-אוטונומי והאוטונומי כדי לגלות את המטרות מבעוד מועד עם יתרון מוחשי של זיהוי כל סוג מטרה אם זה רוכב אופניים, קיר של בניין או ספה שנפלה על מסלול הנסיעה - בלי תלות בגודל המטרה או בצורתה או במהירות הנסיעה של הרכב".
FORESIGHT אינה מתמקדת רק בפעילות אחת, הפעילות השניה נקראת EYE-NET על ידי חיזוי תאונות מעבר לקו הראיה האנושי או האופטי של המערכת. היא משיגה זאת באמצאות אפליקציה לסמארטפונים כדי שאפשר יהיה להתריע למפגש בין רכב להולך רגל, רוכב אופניים או רכב אחר - מה שמכונה V2X או תקשורת בין הרכב להכל. אם יש סכנת מפגש - שני הצדדים מקבלים התראה וכך נמנעת התאונה. המערכות כבר נמצאות בשלבי ניסוי מקדמים כאשר בקרוב האפליקציה תהיה פתוחה לכולם.
כשהעיניים שלנו פחות על הכביש והריכוז יורד, מערכות כמו זו של FORESIGHT יכולות להיות הפתרון שימנע את התאונה הבאה. עד אז - בחייאת - השאירו את העיניים על הכביש.
בשיתוף UMI