שתף קטע נבחר

שלא יעבדו עליכם: כך נפלנו בקניות לחג

שלחנו שני צרכנים מנוסים לרכוש 41 מוצרי מזון לקראת פסח; הם חזרו עם חשבון יקר והרבה חומר למחשבה. אז איך לא ניפול במלכודות של הרשתות?

גברים במלכודת: שני צרכנים יצאו לאותו סופר, כל אחד בזמן אחר, מצוידים ברשימת קניות מורחבת, 41 פריטים כראוי לערב חג. המשימה: לקנות באופן חכם. מדובר בשני צרכנים מנוסים, מפוכחים, האחראים על הקניות במשפחותיהם. אחר כך יצאנו אנחנו לערוך סיבוב באותו סניף, ואיתרתי את מלכודות הקניות שהם לא ראו, ושבחלקן הם נפלו.

 

מותג אסם ללא גלוטן - גם בישראל

משבר החמאה: תנובה, שטראוס, אסם ורמי לוי ייבאו חמאה במחיר לא מפוקח

שוב יוזמה להחליף את מדבקות המחירים ברשתות בצג אלקטרוני: שר הכלכלה מתנגד

 

מלכודות היו בשפע. איתרנו 14-13 נפילות לכל אחד, חלקן לא באשמתם. יניב, למשל, קנה שקיות אשפה ריחניות ושילם 79% יותר על הריח. עופר ברח מהתור שבמעדנייה וקנה גבינה צהובה עמק ארוזה, במחיר גבוה בכ-90%.

 

>> לסיפורים הכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

נקודת התורפה המשותפת לשניהם: "סינדרום הרשימה". יציאה לקניות עם רשימה היא אל"ף-בי"ת של קנייה צרכנית מושכלת ובולמת בולמוסים של קניות מזדמנות ומיותרות, אבל היא לא מקודשת.

 

הג'ונגל על המדפים וריבוי האופציות מחייבים להשקיע חשיבה ולעיתים לחרוג מהרשימה אם צריך. בדיקת מותגים אלטרנטיביים, חיפוש במדפים העליונים והנמוכים - יכולים לייצר חיסכון בקלות. הקונים שלנו כמעט התעלמו מהאפשרות הזו. ועוד שגיאה: הם לא השתמשו במחשבון בסלולרי כדי לבדוק את מחירי המוצרים לפי 100 גרם. אילו עשו זאת, היו חומקים מהרבה תרגילים שעושות הרשתות עם גדלי האריזות והמחירים.

 

הכתבה המלאה תפורסם מחר (שישי).

 

תזכורת: התחרות על סל מוצרי הבסיס    (צילום: ליהי קרופניק)

תזכורת: התחרות על סל מוצרי הבסיס    (צילום: ליהי קרופניק)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: shutterstock
גברים במלכודת
צילום: shutterstock
מומלצים