טרנד הפיצ'פקעס מסין כבש את בעלי רשת SCOOP
בעלי רשת הנעליים הגדולה רכשו 75% מזיכיון המותג אקסימי ווג, שהגיע ארצה לפני שנתיים ולא הצליח להתרומם. בתכנון: 20 סניפים שיתחרו במיניסו, דייסו וברשתות הסטוק המקומיות
האם רוני ופרדי אינסאז, בעלי רשת הנעליים הגדולה בישראל סקופ (SCOOP), ישחזרו את ההצלחה גם בתחום מוצרי הבית? האחים רכשו 75% מזיכיון המותג הסיני-יפני אקסימי ווג (XIMI VOGUE), שיתחרה בארץ ברשת מיניסו שהביאו האחים ניסנוב וברשת דייסו שהביאה משפחת חורש.
סל של תרגילים: מה חשוב לבדוק כשעושים קניות לחג?
מנכ"ל קיקו מילאנו: "למרות העלויות הגבוהות כאן, אנחנו זולים מאחרים" משקה שקדים אלפרו: 6 שקלים בקפריסין - פי 2 ומעלה בישראל
אקסימי פועלת ב-77 מדינות עם 1,400 חנויות ומחזור שנתי של מיליארד דולר. בדומה למיניסו, היא "מעורבת": הרשת סינית ובעליה ומעצביה יפנים. לרשת 7,000 פריטים במגוון קטגוריות, כמו ציוד משרדי, אביזרים לבית וגאג'דטים אלקטרוניים, כשהמחירים נמוכים ממיניסו ונעים מחמישה שקלים ועד 49 שקל.
>> לסיפורים הכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הזיכיון של אקסימי בישראל ניתן לראשונה ב-2017 לאחים אשר וליאור מתתיהו, יבואני צעצועים וציוד משרדי מסין, שפתחו חנות בראשון לציון אך לא הצליחו להוציא לפועל את המשך ההתרחבות שתוכננה - חנות בכל עיר בארץ. האחים אינסאז מייבאים ומייצרים נעליים, תיקים ואביזרים מסין, ועל רקע זה מכירים את האחים מתתיהו. ההיכרות הולידה את העסקה, והסניף הראשון המשותף נפתח לפני שבוע בקניון עופר השרון בנתניה, בהשקעה של חצי מיליון שקל.
הסניף מתפרש על פני 170 מ"ר וכולל את כל הקטגוריות של המותג, בהן מוצרי בית, ילדים ואקססוריז. סניף נוסף וגדול יותר (200 מ"ר) ייפתח בחודש הבא בדיזנגוף סנטר בתל אביב. בסך הכל ייפתחו כ-20 סניפים.
איך המחירים? מצאנו אוזניות אלחוטיות, משקפי שמש ותיקי גב החל מ-19.9 שקלים, בובות ענק מ-39.9 שקלים, בשמים וכריות צוואר לנסיעות מ-29.9 שקלים, כובעים ועכברים למחשב מ-9.9 שקלים ועוד.
"20 שנה אנחנו מתמחים בעסקי נעליים, אבל ראינו שבכל העולם חנויות כמו אקסימי נהיו טרנד", אמר רוני אינסאז. "זה עונה על צורך יומיומי של צרכנים שמחפשים מוצרים זולים, מעוצבים וכיפיים, ומגוון שמתחדש כל הזמן".
יצוין כי לצד הרשתות שכבר נכנסו לישראל, ברחבי העולם פועלת רשת פליינג טייגר שנחשבת סיפור הצלחה. בניגוד למתחרות היא לא בבעלות סינית או יפנית אלא דנית. ל"ממון" נודע כי הרשת כבר קיבלה פניות מגורמים מקומיים בבקשה לקבל זיכיון לישראל, כאשר אחת הפניות הגיעה מקבוצת קניונים.