אקספרס למכונית חדשה
הליסינג הפרטי הולך ותופס תאוצה - בדקנו מקרוב מה זה בדיוק ואיך נוכל לקרוע ניילונים מרכב חדש ולהישאר עם כסף בכיס
בשיתוף UMI
החלום של ישראלים רבים הוא לנסוע במכונית חדשה. מסוג הדברים שלרבים מאיתנו זו אבן דרך בחיים - הפעם הראשונה בה קנינו מכונית חדשה מהניילונים. איזה כיף! אבל המחיר שיש לשלם על כך גבוה למדי - תרתי משמע. אם מכונית מיני קטנה עולה כ-80 אלפי שקלים ומשפחתית או ג'יפון יעלו כ-140 אלפי שקלים ויותר - לגייס סכום כסף כזה גדול זה מאמץ לא מבוטל. או שנים של חסכונות או ללכת לבנק ולקחת הלוואה מאד יקרה - כי הביזנס של הבנקים הוא למכור לנו כסף - והבנקים תמיד מרוויחים.
ואם חשבנו שברכישת הרכב הסתיימו צרותינו - לא כך הדבר. צריך לקחת את הרכב לטיפולים בזמן, שלא לאבד אחריות, וצריך לבטח את המכונית כי אם יקרה משהו חלילה אנו רוצים להגן על ההשקעה שלנו. יותר מזה אם התברכנו בנהג חדש או צעיר עלות הביטוח עשויה לזנק לאלפי שקלים בשנה - ברבים.
ירידת ערך - כ-50% בשלוש שנים
ואז יש את תנאי השוק - לא בטוח מתי בפעם האחרונה ניסיתם למכור מכונית משומשת. זה מאד מסובך. השוק רווי בכלי רכב משומשים עם טווח מחירים גדול מאד ועם סוחרי רכב ממולחים אשר מוציאים את הנשמה למוכרים פרטיים. צריך הרבה סבלנו, צריך להוריד במחיר, וצריך לאבד ימי עבודה בהמתנה במכוני בדיקה, בירוקרטיה של בנקים ותורים בדואר להעברת בעלות. כל זה יחד עם מבצעים אגרסיביים מאד של יבואני הרכב יוצרים ירידת ערך חדה מאד. בגדול כ-50% בשלוש שנים לסוגי הרכב מסויימים. וזה אומר שכדאי בחישובי העלויות להכניס גם את ירידת הערך השנתית למשוואה - והמצב לא נראה טוב.
בשנים האחרונות משתנה המפה. משתי צידיה. מצד אחד הצרכנים החדשים פחות נאמנים למותגים, הם יותר תכליתיים ומחפשים את התמורה הטובה ביותר לכספם. מצד שני תעשיית הרכב משתנה עם מודלים שיתופיים מרתקים וטכנולוגיות חדשות אשר תואמות לאופי הצרכני החדש. אחד הביטויים של השיפט התודעתי הזה הוא מעבר מרכישת רכב קלאסית לליסינג פרטי.
דיברנו עם שי ירון סמנכ"ל מכירות ליסינג והשכרה בחברת אוויס, שיסביר לנו בדיוק מה זה ליסינג פרטי. לפני שנכנס למספרים ולפי המצב הנוכחי של השוק - המשמעותי של ליסינג פרטי היא שהלקוח לא קונה את הרכב אלא רק את השימוש בו - וזו הדרך הקלה והזולה ביותר לנסוע כל העת ברכב חדש עם השלכות ברורות על צריכת דלק נמוכה ועל בטיחות ברמה הגבוהה ביותר שיש כרגע במכוניות.
לנצל את כוח הקניה שיש לחברת ליסינג
הלקוח משלם מקדמה נמוכה בתחילת התקופה ואז 30 או 36 חודשים של תשלומים קבועים אשר מכסים הלכה למעשה רק את שיעור ירידת הערך של הרכב שבחר. בתום התקופה הוא יכול לבחור האם להחזיר את המכונית לחברה או להתגלגל הלאה לעסקה חדשה. המחזורים עומדים על כ-2.5 או 3 שנים ותמיד מדובר במכונית חדשה. בנוסף לחבילה הבסיסית אפשר להרחיב אותה בעלות של כ-300 שקלים בחודש כדי שתכלול טיפולים (ושינוע על ידי נהג הלוך וחזור), ביטוחים וגם הרחבות לנהגים חדשים ו/או צעירים בעלות של כ-70 שקלים לחודש בלבד.
למשל עם לקוח בוחר בשברולט ספארק העולה כ-80,000 שקלים. יהיה עליו לשלם בתחילה רק כ-7,500 שקלים ואז תשלומים חודשיים של 750 שקלים בלבד ל-30 חודשים. הרחבת החבילה כדי שתכיל גם נהג צעיר ואת הביטוח השוטף והטיפולים תעלה את העלות החודשית לכ-1,400 שקלים.
דוגמה אחרת היא שברולט אקווינוקס - רכב פנאי גדול ומהודר העולה כ-163,000 שקלים. העלות בתחילת הדרך היא גם 7,500 שקלים ואחריה 36 תשלומים של 1750 שקלים. אבל אלה רק דוגמאות ואפשר לבחור מתוך ההיצע הרחב של החברה או להגיע עם בקשה מיוחדת של מותג או דגם מסוים - והתשלום בהתאם.
כך צרכן רכב חכם מנצל את כוח הקניה העצום שיש לחברת ליסינג גדולה כדי ליהנות ממחיר אטרקטיבי של העסקה, לשלם מעט על ביטוח של נהגים חדשים או צעירים והכי חשוב לצאת ממעגל הקסמים של מכירת רכב משומש וממפח הנפש של לראות את המחירון צונח בעשרות אחוזים מדי שנה. עוד יש כברת דרך לעשות כדי להשתחרר מהמוסכמות של פעם ומעול הבעלות על מכונית.
בשיתוף UMI