טויוטה והונדה מציגות - רכב פנאי חשמלי לשוק הסיני
שתי יצרניות הרכב היפניות הגדולות חשפו בסין גרסאות חשמליות ל-C-HR ול-HR-V בהתאמה. ומה עם התכניות לשאר העולם?
אחרי שהקדימה את מתחרותיה והציגה רכב היברידי כבר ב-1997, מצטרפת טויוטה באיחור ניכר לטרנד העכשווי ומשיקה מכונית חשמלית ראשונה לשוק הסיני. בתערוכת שנחאי חשפה היצרנית גרסה חשמלית ל-C-HR, אם כי לא פירסמה מידע נוסף על הדגם.
למרות שה-C-HR החשמלי צפוי להימכר בסין בלבד (החל מהשנה הבאה), מדובר בבשורה משמעותית מכיוון שזהו דגם חשמלי סדרתי המתבסס על פלטפורמת ה-TNGA - זהה לזו המשרתת גם את הפריוס, הקורולה והראב4. בטויוטה הודיעו כי בכוונתם להשיק יותר מ-10 דגמים חשמליים ברחבי העולם עד לשנת 2025. מבחינה עיצובית ההבדלים מסתכמים בחישוקים שונים, פגוש קדמי וסבכה עדכניות ותוספת כיתובי EV. בתא הנוסעים בורר ההילוכים בעיצוב ג'ויסטיק, ולוח מחוונים דיגיטאלי.
הונדה חשפה בתערוכת קונספט ל-HR-V חשמלי שפותח וייוצר כחלק משיתוף פעולה בין היצרנית היפנית לדונגפנג המקומית, ומכונה X-NV. הוא יהיה אחד מ-20 דגמים בעלי יחידת הנעה חשמלית או משולבת חשמל שיוצעו בשוק הסיני עד 2025.
היצרנית לא מפרסמת נתונים טכניים בשלב ראשון, אבל יחידת ההנעה צפויה להתבסס על יחידת ההנעה החשמלית של הונדה בהספק 161 כ"ס ו-28.5 קג"מ ומצברי בקיבולת 53.6 kWh.
מבחינה עיצובית הוא שונה מה-HR-V המוכר בחרטום אגרסיבי יותר עם סבכה ופגוש קדמי שונים, מגיני פלסטיק שחור סביב למרכב המייצרים אשליית גובה, חישוקים בעיצוב שונה ויחידת תאורה אחורית הנמתחת לכל רוחב דלת תא המטען.
הכותב חבר מערכת iCar