בואו לשחק: פסטיבל Gamerz יצא לדרך
אתמול (א') נפתח בנמל תל אביב פסטיבל הגיימרז. זו השנה השנייה בה מתקיים הפסטיבל והשנה לראשונה היו שילוב של שלושת הנציגויות של עולם הקונסלות - פלייסטיישן, אקס בוקס וחברת נינטנדו. "התוכן מאוד מושקע והוא גורם לצופים לראות ולהישאב לתוך החוויה הזו". היינו שם
בשיתוף פסטיבל גיימרז
פסטיבל גיימרז נפתח אתמול בהאנגר 11 שבנמל תל אביב עם נוכחות קהל מרשימה. על אף מזג האוויר הגשום, המבקרים לא נמנעו להסתובב ולהתנסות בשלל משחקים בין אם בקונסולות או בין אם במחשבים. היינו שם. צפו בווידיאו בראש הכתבה.
זו השנה השנייה בה מתקיים הפסטיבל והשנה לראשונה היו שילוב של שלושת הנציגויות של עולם הקונסלות - פלייסטיישן, אקס בוקס והאורחת השלישית שבלטה במיוחד עם מתחם נפרד וייחודי משלה היא חברת נינטנדו שעד כה הייתה ללא נציגות רשמית בארץ.
רון קלדס, מנכ"ל ת'ור גיימינג, שהיא המפיצה הרשמית של נינטנדו בישראל היה נרגש מאירוע ההשקה ושפך אור על הקהל הישראלי, המטרות שלהם לשנה הקרובה ועתיד הגיימינג בישראל ובעולם: "קודם כל הגיימינג בישראל צומח בצורה מטאורית בשנים האחרונות, רואים את זה עם כניסה של חברות שונות בתחום שנכנסות יותר ויותר ונינטנדו היא הדוגמא הנוכחית. אני חושב שיש עוד לאן לגדול, גם בתחום הספורט התחרותי, בברים ואירועים שמקדמים את הספורט האלקטרוני ואולי אפילו בשאיפה יום אחד לתכנית הלימודים שלנו".
רון מברך על הכניסה של נינטדנו לישראל. "נינטנדו חיפשה את היבואן הרשמי בישראל כבר די המון זמן, והסתכלה על השוק הישראלי בעשר השנים האחרונות בפרט. אני חושב שזה משנה המון לגיימר הישראלי, או לכל מי שאוהב לשחק. עצם העובדה שאנחנו מביאים את המגוון המלא של דברים שיש לנינטדנו להציע ביום הראשון של השקתם, כמו משחקים, מוצרים או באנדלים מיוחדים, כל הדבר הזה הוא משהו שרק היבואן הרשמי יכול לעשות".
מוקד עלייה נוסף היה מתחם היוטיוברים שהיה גדוש בילדים ונוער שבאו לפגוש כמה מן היוטיוברים המוכרים בישראל. דן תלם יוטיובר שעוסק בגיימינג ניתח את התופעה: "מזהים אותי הרבה בקהילה של הגיימינג, בגלל הגודל של הערוץ והחשיפה שלו, ואז עולה השאלה תמיד - למה אנשים צופים בך? הרי בלי להעליב הם יכולים לשחק בעצמם - הם צופים בגלל בידור. כלומר זה לא שאני רק משחק ושותק כמו זומבי. אני מדבר ומגיב ועושה צחוקים עם עריכה וזה תוכן מאוד מושקע שגורם לצופים לראות ולהישאב לתוך החוויה הזו".
"הילדים אוהבים מישהו שמדבר איתם בגובה העיניים, אוהבים שזה מישהו כמוהם שפתאום התפרסם ויש לו המון לייקים ועוקבים, וזה קוסם להם לראות מישהו שהוא כמוהם שמפורסם אבל עדיין נגיש", סיפרה יולי לביא מפתח תקווה שהגיעה עם ילדיה והסבירה את תופעת היוטיוברים. גם את הטירוף סביב עולם הגיימינג לביא מבינה: "פעם היו משחקי קופסא, היום הילדים מכורים למשחקים אינטראקטיביים וזה הפך להיות היום יום. יש היום המון תקשורת והם חשופים להרבה יותר מידע מבעבר".
הפסטיבל הופק על ידי קבוצת bluestone וימשיך להתקיים עד ה24.4 בנמל תל אביב
בשיתוף פסטיבל גיימרז