האיש שמקעקע על גופו עשרות לוגואים - וגם מרוויח מזה כסף
שאנל, גוצ'י וגם קוקה קולה: מעצב האופנה ערן לונה החליט להטביע על גופו לוגואים של חברות אופנה אבל לא רק - וממש לא בשביל להתעשר. הוא אפילו ויתר על קעקוע של טוויטר פשוט משום שהוא לא נוהג לצייץ. אבל דווקא יוטיוב הצליחה לשבור אותו: "בזכות הקעקוע פגשתי את המייסד"
שאנל, דיור, איב סן לורן, גוצ'י, פראדה, אסתי לאודר, טום פורד, ברבי, יוטיוב, קוקה קולה. כל המותגים הללו הם רק חלק קטן מתוך עשרות קעקועי הלוגואים שקעקע על עצמו ערן לונה. ואם תיתקלו בו באמצע הרחוב, או יותר נכון על שפת הים כשהוא ללא חולצה, כנראה שלא תצליחו להסיט ממנו את המבט.
יו"ר טמבור: "הישראלים מפחדים מצבעוניות"
היפנים מחפשים עזרה ישראלית בהפחתת תאונות הדרכים סין מחלקת ציונים לאזרחים: "לא היה שום תיק או צו, פשוט ניתקו אותי"
לונה (45), רווק מתל אביב, הוא מעצב אופנה במקצועו שהחליט לקעקע על עצמו את מיטב סמלי המותגים שהוא מחובר אליהם בצורה כזו או אחרת. בתחילה הוא לא תכנן שייצא לו מזה משהו, ואפילו הסתייג מהרעיון שישלמו לו, עד שחברה אחת גרמה לו לשנות את דעתו.
>> לסיפורים הכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"לעשות רגע מותג ולהמשיך לעבוד"
הרומן של לונה עם הקעקועים התחיל לפני 10 שנים, בישיבה תמימה בבית קפה עם חבר, שהוא במקרה גם מקעקע. במהלך השיחה עלה ללונה רעיון - לעשות קעקוע של קוקו שאנל, שאותה תמיד העריץ בתור מעצבת אופנה ויוצרת. על הדרך, לונה החליט שהוא רוצה לקעקע עוד מספר בתי אופנה - וכבר בהתחלה הגיע ל-20 קעקועים. מהנקודה הזאת היד הייתה עוד נטויה. ולא רק היד, גם הגב והחזה.
"עבדתי ברחוב שינקין בתל אביב באותה התקופה והמקעקע עבד בבניין שבו שעבדתי" משחזר לונה, "הייתי סוגר את החנות, יורד למטה, מקעקע מותג, עולה למעלה וממשיך לעבוד".
למה דווקא לוגואים?
"כששואלים אותי על הקעקועים אני מספר שמבחינתי זה כמו לקחת מקל ולצאת לטרק בכל אירופה, כאשר בכל נקודה שמטיילים לוקחים מדבקה ומדביקים על המקל (או המזוודה). זה אותו דבר. זה הטיול שלי בחיים - הלכתי וטיילתי וקניתי וראיתי, זה דברים שבאמת חוויתי בחיים שלי וציינתי אותם על עצמי.
"אחרי שסיימתי ללמוד עיצוב אופנה התחברתי למותגים כאלה ואחרים, למדתי עליהם, אז החיבור האוטומטי היה לעשות קעקועים של מותגי אופנה. יש אנשים שקונים שאנל כי הוא מותג, אני מאוד אוהב את שאנל עוד לפני המותג. אני מעריך את הסיפור שלה - מי היא ומה היא ואיך היא יצרה את הכל. המותג הוא לא רק השם, הוא גם כל הסיפור שמאחורי היוצרת".
ומה לגבי להרוויח כסף מהחברות שמקועקעות עליך?
"זה בכלל לא בא מהמקום הזה של כסף, אחרת הייתי עושה קעקוע של אפל באמצע המצח ומקבל שישה מיליון דולר. יכולתי לעשות דבר כזה, אבל זה אפילו לא עבר לי בראש. עשיתי את הקעקועים מבחירה - שהם יישארו שלי. פחות אכפת לי אם מישהו יראה אותם כי עשיתי אותם בשביל עצמי".
ואכן, לונה מקפיד לא לקעקע על עצמו לוגואים של חברות שלא מעניינות אותו. "קיבלתי הצעה מטוויטר", הוא מספר. "בגלל שלא צייצתי בחיים שלי, אמרתי - מה אני צריך את האפרוח הזה?".
עד שהגיעה ההצעה מיוטיוב. ב-2009 פנו ללונה אנשים שאירחו את מייסד יוטיוב בארץ, והציעו לו לעשות קעקוע של הלוגו של יוטיוב, תמורת 2,000 שקל. לונה הסכים, עבורו זה גם קעקוע שהוא ישמח לעשות וגם משלמים לו כסף על זה.
לא בשביל הסטורי
הסכמה להצעה כזאת לא מובנת מאליה, והיא יכולה להתפרש כאקט שלילי של מכירת הגוף לפרסום תמורת כסף, אבל לונה לא מתרגש: "מבחינתי זה לא נחשב למכור את הגוף, כי אני משתמש ביוטיוב, מעלה סרטונים שלי ביוטיוב".
לדבריו, "בזמן שעשו לי את הקעקוע, הסרטון עלה ליוטיוב ופגשתי את המייסד. זה הפך את התהליך ליותר מעניין. נכון ששילמו לי כסף, אבל זה מזכיר לי את החוויה. עשיתי את הקעקוע על הנקודה הספציפית הזו בחיים, ועכשיו מבחינתי הוא לא מייצג את יוטיוב אלא את המפגש ואת כל החוויה שמסביב".
אפשר להסתכל על לונה ולחשוב שהגוף שלו זו יצירת אמנות, אפשר גם להגיד שזה לא אסתטי, אבל זה לא ממש מפריע ללונה, ששמע את כל התגובות האפשרויות. "אנשים חיים היום בעיקר בשביל התשומת לב והסטורי והם חושבים שאני עושה את הקעקועים האלה כי אני מחפש תשומת לב. ממש לא - אם הייתי מחפש תשומת לב, הייתי כל היום הולך או עירום או עם גופיה מאוד פתוחה, ואני לא שם", אומר לונה. למרות זאת רוב התגובות הן חיוביות ומפרגנות. "אני אוהב לשמח אנשים", הוא מסכם.