רנו מעדכנת את המסחריות - כאן בתחילת השנה
רנו חושפת מתיחת פנים לדגמים המסחריים שלה, המאסטר והטראפיק עם שינויי עיצוב קלים, יחידות הנעה מודרניות ומערכות בטיחות מתקדמות במטרה לאפשר להם להתמודד מול המתחרים העדכניים בקטגוריה. בנוסף חשפה רנו אב טיפוס ראשון לדור הבא של הקנגו שיושק בשנה הבאה
המאסטר הוא הדגם המסחרי הגדול של היצרנית, שמתמודד מול מתחרים כמו מרצדס ספרינטר ופולקסווגן קראפטר. כבעבר הוא יוצע בגרסאות וואן להובלת סחורות, נוסעים, שלדה ובשלושה אורכים וגבהים שונים, עם הנעה קדמית (3.5 טון משקל כולל) או אחורית (4.5 טון משקל כולל).
מנוע טווין-טורבו דיזל בנפח 2.3 ליטר עבר שינויים על מנת להתאימו לתקני זיהום עדכניים, והוא מפיק 180 כ"ס ו-40.8 קג"מ, 15 כ"ס ו-4.1 קג"מ יותר מהדגם הנוכחי. הוא ישודך לתיבת שישה הילוכים ידנית או רובוטית (מצמד יחיד). כבעבר תוצע גם גרסה חשמלית, המיועדת לשימוש עירוני עם מנוע המפיק 76 כ"ס. מצברי ליתיום-יון בקיבולת 33 kWh מאפשרים טווח נסיעה של 120 ק"מ וטעינה מלאה שלהם אורכת 6 שעות.
מבחינה עיצובית החזית עודכנה עם סבכה שונה ויחידות תאורה משולבות לד בעיצוב האות C, בדומה לרכבים הפרטיים של היצרנית. תא הנוסעים עבר עדכון משמעותי ולטענת רנו הוא מציע את כמות תאי האחסון הגדולה בקטגוריה (נפח כולל של 105 ליטר) כולל צמד תאים בחלק העליון של הדש בורד ומגש נשלף מול הנוסע. ההגה ולוח מחוונים עוצבו מחדש, מסך המגע כולל צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto ויש גם טעינה אלחוטית לסמארטפון.
אבזור הבטיחות כולל מוניטור המשמש כמראה מרכזית, מערכת לסיוע בהתמודדות עם רוחות צד והתראת שטחים מתים. בלימה אוטונומית תוצע כאופציה בתוספת תשלום.
הטראפיק, המסחרית הקטנה שמתמודד מול מתחרים כמו סיטרואן ג'אמפי, ופורד טרנזיט, עבר עדכון דומה. כבעבר הוא יוצע בשני אורכים וגבהים שונים בגרסת וואן להובלת סחורות, נוסעים, קומבי (מטען ונוסעים) ושלדה.
השינויים העיצוביים כוללים גם כאן סבכה קדמית ויחידות תאורה עדכניות כולל אפשרות לפנסי לד מלא בגרסאות הבכירות. בפנים הקונסולה המרכזית עוצבה מחדש, איכות החומרים שופרה, מסך המגע כולל כעת גם אפשרות צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto ויש אפשרות לפתיחה חשמלית של דלתות הצד מהמפתח. כבעבר יש תאי אחסון רבים בנפח כולל של 90 ליטר עם תא בנפח 54 ליטר מתחת למושב הנוסע.
הטראפיק מקבל מנוע 2.0 ליטר טורבו-דיזל חדש המחליף את ה-1.6 ליטר בדגם היוצא, ויוצע בשלוש רמות הספק – 120, 145 או 170 כ"ס. המנוע החדש עומד בתקני הזיהום העדכניים וגם מעט חסכוני יותר מהיוצא בכשישה ליטר סולר לכל 1,000 ק"מ. החידוש העיקרי הוא תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמד שתוצע כאופציה בשתי הגרסאות החזקות, ועשויה לסייע לו להצליח יותר בשוק המקומי, לצד תיבות הילוכים ידניות שהוצעו בדגם היוצא.
רנו חשפה גם באירוע קונספט לקנגו חדש, דור שלישי לרכב המסחרי הקטן, שיחליף את הקנגו הנוכחי שהוצג בסוף 2007 ועבר מתיחת פנים אחרונה ב-2013. השקת גרסת הייצור הסדרתי צפויה רק לשנה הבאה.
העיצוב דינמי ומודרני בהרבה מהקנגו הנוכחי, לרבות יחידות תאורה קדמיות ייחודיות הנמתחות לרוחב הסבכה הקדמית ולוגו היצרן, פגוש קדמי אגרסיבי עם פתחי אוורור מודגשים, פנסים אחוריים צרים בעיצוב אנכי וצמד פסי גגון. במטרה להפחית את מקדם הגרר, מערכת מצלמות מחליפה את מראות הצד, ידיות פתיחת הדלתות מוסלקות וחישוקי הגלגל עשויים יציקה אחת.
אב הטיפוס שהוצג מצויד ביחידת הנעה חשמלית, אך היצרנית לא פרסמה כל פרטים טכניים לגביו. הקנגו הנוכחי מוצע כיום בגרסה חשמלית, וסביר להניח שזו שתהיה בדגם העתידי תציע טווח נסיעה גדול יותר מ-270 ק"מ מבקנגו החשמלי הנוכחי.