תעלומת קים ג'ונג און ולימוזינות היוקרה
"סביבה יוקרתית לפגישות דיסקרטיות" ב-1.6 מיליון דולר: יצרנית הלימוזינות שאיתן נוהג שליט צפון קוריאה להגיע לפגישות עם מנהיגי העולם טוענת כי "אין לה מושג" כיצד הגיעו רכבי הפאר לרודן המוחרם
בפסגה האחרונה שקיים שלשום (חמישי) שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הרודן נראה מגיח מלימוזינת מייבאך שחורה משוריינת לקראת הפגישה בין השניים. קים נראה מגיע באותה לימוזינה גם לפגישותיו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בסינגפור בשנה שעברה, ובווייטנאם בחודש פברואר.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
קבוצת דיימלר, יצרנית הלימוזינות של קים והמחזיקה בענקית רכבי הפאר הגרמנית מרצדס-בנץ, טוענת שאין לה מושג כיצד השיג הרודן את כלי הרכב מתוצרתה. החברה מכחישה קיום כל עסקה עם צפון קוריאה, שמצויה תחת סנקציות בינלאומיות כבדות האוסרות, בין היתר, על סחר במוצרי יוקרה עמה.
נראה כי האיסור לא מפריע לשליט המדינה המבודדת להשתמש ברכבים יוקרתיים במיוחד. שתי הלימוזינות שברשותו – מרצדס מייבאך S600 Pullman Guard ומרצדס מייבאך S62 – מציעות לנוסעים "סביבה יוקרתית המותאמת לפגישות דיסקרטיות", כך לפי אתר היצרנית, המתגאה במכירת כלי הרכב האקסקלוסיביים ללקוחות בכל רחבי העולם. ללימוזינות תג מחיר התחלתי של 1.6 מיליון דולר.
דוברת דיימלר, סילקה מוקרט, טוענת כי "אין לה מושג כיצד הרכבים הגיעו לצפון קוריאה". היא מבהירה כי "בעבור דיימלר, ייצוא מוצרים בהתאם לחוק הוא עיקרון בסיסי בפעילות עסקית אחראית". עוד אמרה כי "החברה לא קיימה קשרים עסקים עם צפון קוריאה במשך יותר מ-15 שנים, ואנו מצייתים באדיקות להנחיות החרם האמריקני והאירופי".
"כדי למנוע משלוחים של רכבינו לצפון קוריאה או לכל אחת מנציגויותיה בעולם, דיימלר מפעילה תהליך בקרה מקיף על ייצוא כלי הרכב. מכירת הרכבים בידי צד שלישי, בייחוד רכבים משומשים, היא מעבר לשליטתנו ולאחריותנו", היא הצהירה.
נראה כי לימוזינת S600 Pullman Guard איתה הגיע קים לפגישה עם פוטין יוצרה בין 2013-2008. אורכה כשישה מטרים וחצי, והיא משוריינת ומצוידת במנוע V12. על פי ההערכות, לרכב הפאר הענק נעשו התאמות מיוחדות כדי שיתאים לטעמו האישי ולצרכיו של הרודן.