שופרסל תפצה ב-5 שקלים על קניית עוף אונליין
בתביעה שהוגשה נטען ששופרסל חייבה צרכנים במוצרי עוף טרי במשקל שגבוה מזה שמופיע על מדבקת המוצר. עקב כך, שופרסל צפויה לפצות את לקוחות אתר האינטרנט שלה ב-645,183 שקל ל-12 חודשים
מצאתם עוולות בסופר? כיתבו לנו >>
רשת יינות ביתן מחסלת את מותג מגה בעיר
אותה רשת, סניף אחר: פער של 50 שקל באנטרקוט
יינות ביתן שקלה עוף ובקר עם האריזה - ותפצה
ההסכם נדרש את אישור בית המשפט. אם יאשר, הפיצוי של שופרסל ייכנס לתוקף 45 יום מיום אישור הבקשה.
>>לסיפורים הכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
שופרסל תעניק חמישה שקלים הנחה על סל שיכיל מוצרי עוף טרי, ללקוחות שופרסל אונליין, באופן אוטומטי. בתום 12 חודשים, תמסור שופרסל תצהיר מטעמה, שיאשר מתן ההטבה ואת גובהה. אם לא ימוצה הסכום, שופרסל תוכל או להאריך את משך התקופה, או לתרום את שארית הסכום לקרן התובענות הייצוגיות.
שופרסל התחייבה שההנחה מכוח הסדר הפשרה לא תבוא על חשבון ההנחות על מוצרי העוף הניתנות מעת לעת על ידה, אלא בנוסף להן, אך אין באמת דרך לפקח על כך.
עוד התחייבה שתקפיד בעתיד לקזז את משקל האריזה ממשקל מוצרי העוף הנמכרים באתר האונליין שלה. סוכם כי הצרכנים שתבעו יקבלו 25 אלף שקל ובאי כוחם: 170 אלף שקל, בתוספת מע"מ.
במהלך 2019 שופרסל חילקה שמונה מיליון שקל חזרה ללקוחות, אחרי פשרה בתביעה ייצוגית אחרת, לפיה הרשת מחייבת מחיר מלא בקופה למרות הבטחה להוזלה על המדף. הפיצוי היה בדמות הנחה של ארבעה שקלים בקנייה בסכומים מעל 25 שקל.
שופרסל לא לבד
לאחרונה אושר הסדר פשרה בייצוגית בנושא דומה נגד רשת יינות ביתן. בבקשה לתביעה נטען שהרשת שקלה את העוף והבשר עם האריזה ועל כן צרכנים שילמו ביוקר. הוסכם שהרשת תחזיר 25 גרם חינם ללקוחות בכל קנייה. בית המשפט המחוזי מרכז קבע שתוספת המשקל שהרשת תספק לצרכניה, תגיע לשווי של 2.5 מיליון שקל.