מתלוננים על חברות הטלוויזיה: HOT מובילה בתלונות על כסף, yes בתלונות על שירות
לפי הדו"ח של המועצה לשידורי כבלים ולוויין נרשמה ירידה במספר התלונות על HOT, אך היא עדיין מובילה במספר תלונות לכל 10,000 לקוחות. עיקר התלונות על החברות היו בנושאי כספים, שירות ובעיות טכניות, ו-300 אלף שקל הוחזרו מהחברות ללקוחות בשנה שחלפה
ירידה במספר התלונות על חברות הטלוויזיה ב-2018: המועצה לשידורי כבלים ולוויין פרסמה את דו"ח התלונות שלה, לפיו חלה ירידה של 20% במספר התלונות על חברת הכבלים HOT לכל 10,000 לקוחות, מה שהוביל לירידה במספר התלונות הכללי.
מצעד התלונות על חברות התקשורת: סלקום ו-HOT מובייל "מככבות"
הסדרת שוק הטלוויזיה: תופחת הרגולציה על HOT ו-yes yes נפרדת מהלוויין - איך זה ישפיע על הצרכנים?
לעומת זאת, מספר התלונות על yes עלה ב-15%. אף על פי כן, HOT היא עדיין החברה המובילה במספר התלונות עם 14.8 תלונות לכל 10,000 לקוחות לעומת 8 תלונות לכל 10,000 לקוחות בחברת yes.
>> לסיפורים הכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בנוסף, התקבלו תלונות גם לגבי סלקום tv, פרטנר tv וסטינג של yes, למרות שהמועצה אינה מפקחת עליהן.
עיקר הפניות היו בנושאים כספיים, שירות ובעיות טכניות. HOT מובילה בתלונות בנושאי כספים (ואחרי כן נושאים טכניים ושירות) בעוד ש-yes מובילה בתלונות בנושאי שירות (ואחרי כן בעיות טכניות וכספים). שתי החברות החזירו ללקוחות בסיוע המועצה כ-300 אלף שקל.
עיקר התלונות על פרטנר tv וסלקום tv היו על כספים ואחר כך על נושאים טכניים.
במועצה מדגישים שהגיעו תלונות גם על נושאי תוכן כמו זליגת משחקי ספורט חשובים לערוצים בתשלום, אך נושא הכספים נותר הנושא העיקרי בתלונות שהגיעו למועצה. הנושא היווה:
42% מהפניות נגד HOT
24% מהפניות נגד yes
43% מהפניות נגד סלקום tv
40% מהפניות נגד פרטנר tv
חיובים כפולים ודרישות להחזר כספי
נושאי התלונות המרכזיים הם חיובים בניגוד להסכם, המשך חיוב לאחר בקשת ניתוק, דרישה לקבלת החזר כספי, העלאת דמי מינוי בזמן מבצע, חיוב עבור ממירים שהוחזרו וחיוב כפול עבור HOT ו-yes.
אחת התלונות שהגיעו בנושא זה היתה של לקוחה שפנתה כדי לצרף את אביה למבצע ניצולי שואה. נציג HOT הסביר לה שאביה יישלם 180 שקל לחודש + 30 שקל לחודש על VOD, וזאת על אף שבמהלך הרצאה על זכויות ניצולי שואה הלקוחה נחשפה לכך ש-HOT מציעה לניצולים חבילה בסך 55 שקל. HOT הציעה לפצותה ב-768 שקל, אך בזכות התערבות המועצה פוצתה בכ-4,114 שקל.
עוד תלונה שהגיעה למועצה: זוג נשוי שחוייב במשך שנים בנפרד על שירותי טלוויזיה למרות שחי באותו בית. הזוג קיבל החזר של 12 אלף שקל.
מ-yes נמסר בתגובה: "אנו גאים להיבחר גם בשנת 2018 לשירות הלקוחות המצטיין בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית ולהמשיך ולהעניק שנה אחר שנה שירות איכותי ומתקדם לשביעות רצונם המלאה של לקוחותינו".
הוט סירבה להגיב לדו"ח המועצה.
מירב שטרוזברג אלקבץ, מנהלת תחום הגנה על הצרכן במועצה לשידורי כבלים ולווין, קוראת לציבור לפנות למועצה: "רק אם האזרחים יפנו אלינו נוכל לדעת מה מפריע לכם ולסייע. שילוב של מודעות צרכנים לצד תחרות מחד ואכיפה מאידך מביא לשירות טוב יותר".