שתף קטע נבחר
 

באיחור של 6 שנים: כביש נוסף לחריש

בשל הדחיפות לספק מענה ל-50 אלף תושבים, ישתתף משרד השיכון במימון של 100 מיליון שקל לסלילת עוד כביש כניסה ויציאה מהעיר החדשה

משרד השיכון מקצה 100 מיליון שקל לסלילת כביש כניסה ויציאה נוסף מהעיר החדשה חריש שנבנית בימים אלה, כך נודע ל"כלכליסט". סוגיית הגישה לחריש נחשבת לאחת הסיבות לדשדוש במכירה של דירות בעיר, שאליה צפויים להגיע עשרות אלפי תושבים בשנים הקרובות. את חריש מחבר כיום למערכת הכבישים הארצית רק כביש אחד, בצפון העיר.

 

>> לסיפורים הכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

 

חריש: רובע מגורים ותעסוקה חדש לכ-7,000 תושבים

לראשונה בישראל: בניית שכונה בשיטת "תכנן ובנה" יצאה לדרך בחריש

דרמה בחריש: משרד העבודה סגר 6 אתרי בנייה לאחר מותו של פועל

 

על פי נתוני משרד השיכון כבר מתגוררים בחריש 11,500 תושבים. בתוך כשנה יוכפל מספר התושבים, ועד סוף 2022 כבר צפויה האוכלוסיה בעיר, שהחלה להיבנות ב-2013, להגיע ל-55 אלף איש. למרות זאת, נשענת כיום העיר על כניסה ויציאה בודדת, בעלת שני נתיבים לכל כיוון, מצב שצפוי לגרום לעומסים תחבורתיים בשנים הקרובות.

העיר חריש. מחכה לתושביה (צילום: מור שקיפי לאטי)
העיר חריש. כביש נוסף(צילום: מור שקיפי לאטי)

בני דרייפוס (צילום: אריאל שרוסטר)
בני דרייפוס, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון (צילום: אריאל שרוסטר)

בניגוד לשאיפת משרד השיכון שליוותה את חריש מיום הקמתה, הכביש החדש אינו מחבר את העיר לכביש 6, החולף בצמוד לה. זאת מכיוון שבחברת חוצה ישראל מתנגדים לחיבור שכזה, ועדיין לא נמצאה הנוסחה שתאפשר אותו. תחת זאת, צפוי הכביש החדש לחבר את שכונותיה הדרום־מערביות של העיר לכביש 574.

 

פתיחת הכביש צפויה ב-2023

על פי התוכנית המקודמת, צפוי הכביש החדש, באורך של כ-2.5 קילומטר ועם ארבעה נתיבים (שניים בכל כיוון), לחלוף מעל כביש 6 באמצעות הפרדה מפלסית, בדומה לכביש הקיים, הארוך יותר, המחבר כעת את העיר לכביש 574. הכביש החדש מצוי כיום בהליכי תכנון שעל פי ההערכות יסתיימו בשנה הבאה. מכרז ההקמה לכביש החדש צפוי על פי ההערכות להתפרסם בסוף 2020 ופתיחתו, בהנחה שהעבודות יתקדמו כמתוכנן - תהיה ב-2023.

עודפים מכספי פיתוח של קבלנים

  ()
תוואי היציאה הנוספת המתוכננת לחריש
 

העלות הכוללת של הקמת הכביש מוערכת במשרד השיכון ב-250-300 מיליון שקל. את יתרת התקציב אמור לממן משרד התחבורה. על פי רוב, מוטל כל המימון של הקמת כבישים בינעירוניים על משרד התחבורה. ואולם במקרה זה החליט משרד השיכון לתרום לעניין 100 מיליון שקל. מקור התקציב הוא עודפים מכספי פיתוח ששילמו קבלנים שרכשו קרקעות לבנייה בעיר.

 

הסיבה להשתתפות משרד השיכון במימון הפעם היא רצונו לזרז את הקמת הכביש, שלדברי גורמים במשרד נדרש לעיר בדחיפות. כיום נחשבת סוגיית החיבורים התחבורתיים של חריש לנקודת תורפה בולטת שפוגעת בביקוש לדירות בעיר.

 

תוכנית לתחנת רכבת

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון בני דרייפוס אמר כי בכוונת המשרד לתקצב בעתיד גם חיבור של העיר לתחנת רכבת שתיבנה במרחק של כמה קילומטרים מהעיר, על תוואי מסילת מנשה, ובמידת הצורך, אף לממן הפעלת שאטלים לתחנה. אולם אין כיום לוחות זמנים להשלמת המסילה והתחנה. לדברי דרייפוס, "המשרד מוביל פתרונות נוספים כדי לחבר את חריש למקומות תעסוקה ופנאי, זאת לצד עידוד מרכזי תעסוקה לעבור לעיר״.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מור שקיפי לאטי
העיר החדשה חריש
צילום: מור שקיפי לאטי
מומלצים