כמו 3 מגרשי כדורגל: צפו באונייה הגדולה ביותר שהגיעה לישראל
אורחת בנמל חיפה: אחרי שהחלה את מסעה במזרח הרחוק, הגיעה אוניית הענק Maersk Hamburg, באורך של 360 מטר וברוחב של 54 מטר, לביקור קצר - כשהיא נושאת מטען עצום של מכולות. כדי לעגון היא נזקקה לעזרה של לא פחות מ-5 גוררות ולקראת בואה הועמקה הקרקעית ברציף
השיא נשבר: האונייה הגדולה ביותר שהגיעה לישראל אי פעם עגנה אמש (ד') בנמל חיפה. האונייה, Maersk Hamburg, היא בעלת קיבולת אדירה של 15,300 TEU (מידה סטנדרטית למכולת 20 רגל), אורכה כ-360 מטר, רוחבה כ-54 מטר, ועומק השוקע למעלה מ-15 מטר, מה שחייב את העמקת הקרקעית באזור הרציף לקראת העגינה.
>> לסיפורים הכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עבודת נמלים: לראשונה זה עשור נמל חיפה השאיר קצף לנמל אשדוד
בדרך להכנסת משקיע: נמל חיפה יאריך את כהונת המנכ"ל
לראשונה מאז המנדט: שיפוץ דרמטי בנמל יפו
האונייה עגנה בשעות הלילה, כשחמש גוררות מיקמו אותה ברציף הכרמל. האונייה מגיעה לחיפה כחלק מקו מכולות M2 שמפעילות שתי חברות הספנות הגדולות בעולם, Maerak ו-Msc. הקו פוקד את נמל חיפה מזה כשנתיים. האוניות מתחילות את מסען בנמלי המזרח הרחוק, משם דרך תעלת סואץ ישירות לנמל חיפה, המשמש HUB (נמל ביניים לפריקה וטעינה) למכולות שיוצאות לנמלי הים התיכון. מחיפה ממשיכות האוניות לים האדריאטי – וחזרה. קו נוסף, ממשיך מחיפה לארה"ב.
מנמל חיפה נמסר כי גם מכולות של חברת הספנות צים מגיעות לישראל - החל מהעגינה הנוכחית - בקו זה. החל מהשבוע ימשיכו מידי שבוע להגיע אוניות בסדר גודל כזה לנמל חיפה, כשהבאה בתור, Maersk Havana, שהושקה בינואר האחרון, כבר מתקרבת לים סוף ותגיע לחיפה ביום העצמאות.
"מדובר בהבעת אמון של שתי חברות הספנות הגדולות בעולם ביכולות של נמל חיפה ובעוצמה שלנו", אומר יו"ר דירקטוריון נמל חיפה, אשל ארמוני. "זהו צעד נוסף של הנמל בדרך להבטחת עתידו, ומסר חשוב מאוד בדרך למימוש התוכנית האסטרטגית, שעליה אנו עמלים בשנתיים האחרונות".
מנכ"ל חברת נמל חיפה, מנדי זלצמן, אמר כי אוניות בסדר גודל כזה לא מגיעות לפני שהחברות בודקות היטב את היכולות הפיזיות של הנמל להכילן, "והיעילות התפעולית שתמזער את שהייתן בנמל. חברות הספנות זוכות לשירות מצוין בנמל חיפה, יעילות תפעולית ברמה עולמית ששווה להן כסף רב. גם לבואה של האוניה הזו, הראשונה שחוצה את רף 15,000 ה-TEU, התכוננו במשך זמן רב, כולל רכישת שני עגורנים חדשים שיודעים לטפל באוניות ברוחב כזה. תודתנו גם לרשות הספנות והנמלים ולחברת נמלי ישראל שסייעו לנו בחפירה תת מימית להעמקת עומק המים באזור הרציף".