מתחילת השנה: עלייה של 2.8% במכירות מוצרי החלב
2.7 מיליארד שקל - זה הסכום שהוציאו הישראלים על קניית מוצרי חלב בארבעת החודשים הראשונים של 2019 - תוספת מכירות של 75 מיליון שקל לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. במקביל, שוק המזון כולו עלה ב-2.6%
מכירות מוצרי החלב בישראל ממשיכות לצמוח: בארבעת החודשים הראשונים של השנה גדלו מכירות מוצרי החלב ב-2.8% לעומת התקופה המקבילה ב-2018. כך עולה מנתוני סטורנקסט (נתונים כספיים). גם שוק המזון כולו עלה ב-2.6% בהשוואה לתקופה המקבילה.
היועמ"ש פנה לכחלון: חתום על הצו להעלאת מחירי החלב בפיקוח
הרווחיות של 10 חברות המזון הגדולות עמדה על 12.7% ב-2016 - שיא של 20 שנה
הצרכנים בישראל הגדילו את ההוצאה על מזון ומשקאות ב-1.44 מיליארד שקל ב-2018
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בארבעת החודשים הראשונים של 2019 נמכרו בישראל מוצרי חלב ב-2.7 מיליארד שקל. מדובר בתוספת מכירות של 75 מיליון שקל לעומת תקופה המקבילה אשתקד.
"מתחילת השנה אנחנו רואים התחזקות של כל מכירות מוצרי החלב, שצמחו יותר מקצב הגידול באוכלוסייה ויותר מקצב הגידול בשוק המזון בכללותו", אמר ניצן גולדברג, סמנכ"ל מכירות בקבוצת תנובה. תנובה עלתה במכירות מוצרי החלב ב-3.2%, שטראוס עלתה ב-5.8% וגד זינקה ב-12.9%. טרה ירדה ב-8.6%.
תנובה מובילה את שוק החלב עם 50.6% מהמכירות, שטראוס מחזיקה נתח של 21.6%, טרה 10.6% ומחלבות גד 4.4%.
בשוק החרדי ירדה טרה מתחילת השנה ב-1.4%. בשנת 2017 נכנסה טרה למגזר החרדי עם כשרות גבוהה במוצרים וקיוותה לתפוס נתח שוק משמעותי מתנובה, אולם השנה (ולראשונה מאז כניסתה לכשרות הגבוהה) היא רושמת ירידה.