בניגוד לציפיות: נוסעי Bubble לא הולכים לישון בעשר בערב
נתונים ראשונים מהפעלת שירות המיניבוסים החדש באזור תל אביב: ביקושים גבוהים בשעות הערב, ברמת החייל, גבעתיים ואזור רוטשילד. 20 אלף איש כבר נרשמו לשירות
משרדי האוצר והתחבורה יצטרכו להחליט בקרוב אם להרחיב את פעילות שירות התחבורה הציבורית בהזמנה החדש Bubble, שפועל כעת בשטח מוגבל בת"א, ר"ג וגבעתיים. בעוד כחודש וחצי כבר יפעילו כל 100 מיניבוסי המרצדס שאושרו לשירות הזמנה באפליקציה ונוסעים שלא לפי מסלולים או תחנות קבועות, אלא לפי ביקושים. עד כה נרשמו כבר 25 אלף הורדות לאפליקציה, ו-20 אלף איש כבר השלימו בה את הרישום לנסיעות שמחירן בין 12 שקל בשעות השפל ל-15 שקל בשעות השיא.
לאחר חודש של פעילות וכמעט ללא פרסום, כבר מסיע השירות אלפי נוסעים מדי יום בגידול מתמיד. רוב ההזמנות לאיסוף ולהורדה מגיעות מרמת החייל, מגבעתיים ומאזור העסקים והבילוי ברחוב רוטשילד. דן ו-VIA שמפעילות את השירות עוסקות באופטימיזציה של התוכנה שמחברת בין הנוסעים למיניבוסים, בהתאם לביקוש ולמצב התנועה, במטרה לשפר את הזמינות ואת הדיוק בזמני ההגעה שנשלחים למזמינים.
השירות פעיל כרגע בימי ראשון עד חמישי, מ-6:30 ל-22:00. כלי הרכב - עם מקום ל-10 נוסעים - עדיין לא מלאים, אבל קרובים לכך בשעות השיא. יש לשירות ביקושים מפתיעים דווקא בשעות אחר הצהריים והערב, שהיו אמורות להיות שעות שפל. במקרים רבים מוצאים את עצמם נהגים עם 5-6 נוסעים לקראת השעה 22:00. אז נפסקת קבלת ההזמנות לנסיעות חדשות, והרכבים רק ממשיכים בפיזור מי שכבר עלו.
על הפרק בשלב הבא תהיה הרחבת השירות לשעות מאוחרות יותר, למי שמבקשים לצאת לבלות בלי לחפש חנייה ותוך תשלום מחיר גבוה מאוטובוס, אך זול ממונית. זאת במקביל להרחבת השירות לשכונות דרום תל אביב, ליפו לכל רמת גן וגבעתיים. בהמשך כבר תקצבה המדינה הפעלת השירות בירושלים, ושירות דומה בחיפה, במטרה לשכנע נהגים להשאיר את רכבם בבית בשעות העומס, ולהשתמש בשירות במקום.
ד"ר שמואל חרל"פ, יו"ר כלומביל יבואנית מרצדס, ואחד ממשקיעי האוטו טק הבולטים בארץ, אמר ל"ממון" כי "תחבורה ציבורית התנהלה עד היום רק בצירים קבועים, מוניות הן תחבורה פרטית, לא מחליפים תחבורה ציבורית. השירות של VIA הוא שירות תחבורה ציבורית ראשון בקווים גמישים, עם פוטנציאל יפה. זה העתיד של התחבורה הציבורית, שיכול להיות פתרון אמיתי לצפיפות בערים".