חשמלית ראשונה לסקודה
היצרנית הצ'כית תציג בסוף השבוע מכונית חשמלית ראשונה על בסיס הסיטיגו הקטנה. השיווק בישראל נבחן
סקודה תחשוף בסוף השבוע הקרוב את המכונית החשמלית הראשונה שלה, דווקא על בסיס הסיטיגו
הקטנה והוותיקה. היבואנית צ'מפיון מסרה כי השיווק בישראל נמצא בבחינה.
מהאיור שפרסמה היצרנית ניתן להבחין בשינויים קלים בגרסה החשמלית, דבר שנועד להבדיל אותה מהסיטיגו הרגילה ובא לידי ביטוי ביחידות תאורה, פגושים, חישוקים ופתח לשקע חשמלי במקום מיכל הדלק. גם תא הנוסעים עשוי להציע גימורים שונים וצג נתונים ליחידת ההנעה.
סקודה צפויה לעשות שימוש ביחידת ההנעה החשמלית שבה מצוידות האחיות התאומות של הסיטיגו, פולקסווגן e-אפ!, הנמכרת באירופה מאז 2013, וסיאט e-מי, שתשווק בקרוב. זו כוללת מנוע חשמלי בהפסק 82 כ"ס ו-21.4 קג"מ המחובר ישירות לגלגלים הקדמיים, 7 כ"ס יותר ומומנט גבוה יותר מכפול מהסיטיגו בעלת המנוע בנזין ששווקה כאן בעבר. בפולקסווגן אפ! החשמלית, זה מאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-13 שניות (0.2 שניות פחות מהסיטיגו הרגילה) ו-130 קמ"ש מרביים.
ה-e-אפ! מצוידת במצברי ליתיום-יון בקיבולת 18.7 kWh מה שמאפשר לה טווח נסיעה צנוע של 160 ק"מ. השימוש במצברים קטנים נועד כדי לאפשר לה משקל עצמי נמוך (1,139 ק"ג) ואפשרות להטענה מהירה של המצברים, בהתאם לשימוש העירוני המיועד למכונית והשימוש העיקרי כמכונית לתחבורה שיתופית. למרות זאת ייתכן וסקודה תציע בסיטיגו טווח נסיעה גדול יותר.
מהאיור שפרסמה היצרנית ניתן להבחין בשינויים קלים בגרסה החשמלית, דבר שנועד להבדיל אותה מהסיטיגו הרגילה ובא לידי ביטוי ביחידות תאורה, פגושים, חישוקים ופתח לשקע חשמלי במקום מיכל הדלק. גם תא הנוסעים עשוי להציע גימורים שונים וצג נתונים ליחידת ההנעה.
סקודה e-סיטיגו