פשרה בייצוגית: שופרסל תמכור פיתות בהנחה של שקל
במסגרת הסכם פשרה בתביעה ייצוגית שהוגש לאישור בית המשפט, הרשת התחייבה לפצות לקוחות בשקל על כל מארז פיתות שנאפה בסניפיה עד 130 אלף שקל. נושא התביעה: צרכנית טענה שהרשת לא מציינת תאריך תפוגה על האריזה
שופרסל תפצה לקוחות בהנחה של שקל אחד על מארזי פיתות: הרשת הגישה לאישור בית המשפט המחוזי תל אביב-יפו הסכם פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגדה ב-2014, בעניין אי ציון תאריך תפוגה על אריזות פיתות טריות. צרכנית טענה בבקשה לתביעה שהגישה ב-2014, שפיתות שהרשת אופה בסניפיה הן מוצר ארוז ועל כן היא אמורה לציין על גבי אריזתן תאריכי ייצור ותפוגה.
יש לכם תלונה על רשת שיווק? כיתבו לנו >>
"חלוקה פראית": טריק השקיות של שופרסל ודור אלון
שופרסל רוצה למכור לכם ירקות ופירות ארוזים בפלסטיק הנחה - אבל בכמה? השילוט ברשתות הפארם לא תמיד עומד בתקנות
שופרסל טענה בתגובה שמדובר במוצר בתפזורת שלא מחויב בסימון תאריכי תפוגה, הן מחמת קיומו של סימון מועד ייצור וחוסר הנחיצות של מועד אחרון לשיווק נוכח השלכת המוצר בסניפים בסוף כל יום; והן מחמת שלא הוכח קשר סיבתי בין טענת הצרכנית לבין הנזק שהיא טוענת שנגרם לה.
במסגרת הסדר הפשרה הוחלט שהרשת תפצה לקוחות בשקל אחד על כל מארז פיתות, עד 130 אלף שקל. כמו כן היא התחייבה לכתוב על גבי האריזה שהמוצר "נאפה היום" וכן תציין תאריך מומלץ לשימוש עד 48 שעות מהאפייה. שינוי זה ייכנס לתוקף תוך 8 חודשים ממתן אישור בית המשפט להסדר הפשרה.
שופרסל גם תשלם לתובעת פיצוי של 6,000 שקל וכן תשלם את שכר הטרחה של עורך דינה: 60 אלף שקל.
הפיצויים של שופרסל: 5 שקלים על עוף ו-4 שקלים על סל קנייה
בשנה האחרונה שופרסל הגיעה למספר הסכמי פשרה בהם התחייבה להחזיר כמה שקלים ללקוחות בתמורה לסיום הליך של תביעה ייצוגית נגדה. שופרסל הגישה לאחרונה לבית המשפט המחוזי מרכז הסכם פשרה, לפיו תעניק ללקוחות שופרסל אונליין הנחה אוטומטית של חמישה שקלים על סל שיכיל מוצרי עוף טרי. בסך הכל, שופרסל תפצה את לקוחות אתר האינטרנט שלה שופרסל אונליין ב-645,183 שקל ל-12 חודשים.
הרשת התחייבה שההנחה מכוח הסדר הפשרה לא תבוא על חשבון ההנחות על מוצרי העוף הניתנות מעת לעת על ידה, אלא בנוסף להן, אך אין באמת דרך לפקח על כך. עוד התחייבה שתקפיד בעתיד לקזז את משקל האריזה ממשקל מוצרי העוף הנמכרים באתר האונליין שלה, שכן זה היה נושא הבקשה לתביעה.
בבקשה לתביעה נטען ששופרסל חייבה צרכנים במוצרי עוף טרי במשקל שגבוה מזה שמופיע על מדבקת המוצר. עקב כך שילמו סכום גבוה יותר בעבור מוצרים אלה, שעולה על המחיר הנקוב על גבי המוצרים עצמם, בניגוד לחוק הגנת הצרכן. הנוהג הזה נמשך ממרץ 2016 עד ינואר 2018.
תביעה ייצוגית אחרת, שעסקה בשילוט מטעה לגבי מבצעים ברשת, הגיעה לסופה בדמות הסכם פשרה שאושר בסוף 2018. בעקבות ההסכם הזה, במהלך 2019 שופרסל חילקה שמונה מיליון שקל חזרה ללקוחות. נטען כי הרשת מחייבת מחיר מלא בקופה למרות הבטחה להוזלה על המדף. הפיצוי היה בדמות הנחה של ארבעה שקלים בקנייה בסכומים מעל 25 שקל. החברה אף התחייבה שעובדי הרשת יקפידו להסיר שילוט בעייתי ותאריכי המבצע על גבי השלטים יובלטו.