שתף קטע נבחר
 

מכונית אוטונומית בטוחה? "התעשייה עוברת שלב של התפכחות"

תאונת דרכים קטלנית שאירעה כ-10 שניות לאחר הפעלת מערכת נהיגה אוטונומית, שוב מעלה את השאלה המטרידה: האם מכוניות אוטונומיות בטוחות מספיק, או שמא אנחנו עדיין לא שם

המכונית האוטונומית מתרסקת? פרטים חדשים שפורסמו אתמול (ג') אודות תאונה קטלנית בה הייתה מעורבת מכונית טסלה, מסעירים את עולם הרכב. לפי אחד הגופים המשפיעים ביותר על הבטיחות בדרכים בארה"ב, המועצה הלאומית לבטיחות בתחבורה, התאונה אירעה כ-10 שניות בלבד לאחר שנהג הטסלה הפעיל את מערכת הנהיגה האוטומטית. לדברי ה-NTSB, ג'רמי ברן באנר הפעיל את ה"אוטו פיילוט" של הטסלה מודל 3 שלו, מערכת נהיגה אוטונומית מהמתקדמות ביותר בייצור כיום, שניות ספורות לפני שמשאית שחצתה צומת אליו התקרב פגעה בו והרגה אותו במקום. 

 

צילום: אלי סגל ניצן דרור

צילום: אלי סגל ניצן דרור

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

טסלה: בעל הרכב נהרג עשר שניות לאחר הפעלת "נהג אוטומטי"

 

אנחנו מארחים את עמית ניסנבאום, מנכ"ל "טקטייל מובליטי". אז מה אתה לומד מהפרטים שהתפרסמו אתמול, זאת מכה אנושה לתחום הזה?

"אני לא חושב שזאת מכה אנושה. אני חושב שמי שעוקב אחרי התחום הזה בצורה הדוקה כבר יודע שהיו מקרים כאלה. אומנם לא רבים, וצריך לזכור שמספר תאונות הדרכים של רכבים אוטונומיים או חכמים פר-קילומטר או פר-מספר נסיעות הוא הרבה יותר נמוך מתאונות של רכבים רגילים אפילו היום. מטבע הדברים, התחום הזה מושך הרבה תשומת לב. כל תאונה כזאת עושה הרבה מאוד רעש".

 

כן, אבל פה זה ממש קרה אחרי מספר שניות

"אכן, עשר שניות ויש הרבה מה לחקור. אין ספק שתחום הרכבים האוטונומיים עשה קפיצת מדרגה מאוד משמעותית בעשר שנים האחרונות. צריך לזכור שהתחום האוטומוטיבי התפתח במשך כמאה שנה בצורה מאוד איטית. במשך עשר שנים התבצעה כאן קפיצת מדרגה מאוד מאוד משמעותית. התחום הזה עומד בפני קפיצת מדרגה נוספת. כדי לאפשר לרכבים אוטונומיים לשמש את כולנו בסיטואציות יומיומיות צריך יותר ממה שכבר קיים היום".

 

אני שומע לצורך העניין את מנכ"ל טסלה אומר שעוד כמה שנים יהיו מוניות אוטונומיות, ונדמה שאנחנו ממש לא קרובים לשם

"קטונתי מלהביע דעה נחרצת בנושא, ובטח להעביר ביקורת על אילון מאסק. צריך לזכור שהוא מוביל שוק, וגם שמניית טסלה צללה בשבועות ובחודשים האחרונים. מאסק ידוע ביכולתו לעודד את השוק בעזרת חזון. אני לא אומר שכאן זה אך ורק חזון, אבל בהחלט יש עוד דרך ארוכה ללכת".

 

יכול להיות שהוא יהיה נחפז מדי ושכולם שיתפו עם זה פעולה ושזה צעד רשלני?

"רשלני זה מונח חזק ואני לא יודע אם הייתי רוצה לנקוט בו. אני חושב שאילון מאסק ועוד הרבה אחרים בהחלט קידמו תעשייה חשובה לעולם, כולל בנושא הבטיחות. שווה לזכור לקחת את זה בפרופורציה. אני לא הייתי נוקט במילה 'רשלני' אבל בהחלט הייתי מעודד את כל מי שעוסק בתעשייה הזאת, ובהחלט את הקהל הרחב, לזכור שדברים כאלה לוקחים זמן. פרופורציות זה דבר חשוב".

 

גם זמן וגם כסף, כי אני חושב שהפגיעה כאן היא גם פגיעה כלכלית. כל תאונה כזאת לוקחת משקיעים מהשוק הזה, אולי לוקחת אותם למקומות אחרים?

"יכול להיות. אני חושב שאתה צודק. אני חושב שדברים כאלה יכולים להשפיע בהרבה מאוד מובנים. אני יכול להגיד מניסיון שהתחום הזה עדיין מוכר כתחום חם, חשוב לאנושות בטווח הקצר ובטווח הארוך. אנחנו לא רואים האטה בנושא גיוס הכספים, אבל אני חושב שהתעשייה הזאת עוברת שלב של התפכחות. שלב חשוב מאוד של התפכחות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים