גולף עברה להפסד של 14.7 מיליון שקל ברבעון; המניה צוללת
קבוצת האופנה רשמה ברבעון הראשון של 2019 שורה תחתונה שלילית, לעומת רווח נקי של 6.7 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2018; החורף הארוך פגע במכירות של גולף, כשמבצעי סוף העונה נמשכו על חשבון מכירות קולקציית הקיץ במחיר מלא
קבוצת גולף מסכמת את הרבעון הראשון של 2019 עם מעבר להפסד ותוצאות שליליות בכל הפרמטרים. מניית החברה נופלת ב-10.6% הבוקר (ב') במסחר בבורסת ת"א.
המשבר בענף האופנה: עובדים ב-TNT ובדן קסידי הגישו בקשה לפירוק
סלקט רכשה את זברה ב-14 מיליון שקל
אחרי 9 שנים בארץ - H&M פותחת סניף ראשון באילת
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
חברת האופנה דיווחה הבוקר כי עיתוי חג הפסח, שחל השנה מאוחר ביחס לשנה קודמת (ומכירותיו באו לידי ביטוי בעיקר בחודש אפריל, לעומת חודש מרץ אשתקד), פגע במכירות, שירדו ב-11.5% והסתכמו ב-195 מיליון שקל.
כמו חברות הקניונים מליסרון ועזריאלי שדיווחו לראשונה על פדיונות הכוללים את חודש אפריל - כדי לנטרל את השפעת העונתיות שפוגעת בדו"חות - גם גולף דיווחה לראשונה על מכירות בין ינואר לאפריל, בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2018.
לפי נתונים מוקדמים, עד סוף חודש אפריל 2019 - כולל מכירות חג פסח - הציגה הקבוצה עלייה של כ-3.9% במחזור המכירות שעמד על כ-263 מיליון שקל לעומת 253 מיליון שקל בארבעת החודשים הראשונים של השנה אשתקד.
נכון לסוף מרץ - תום הרבעון המדווח - הפעילה הקבוצה 326 חנויות בתחום האופנה ואופנת הבית. במהלך הרבעון פתחה הרשת שלוש חנויות וסגרה שתי חנויות.
הרבעון הראשון התאפיין במגמות התארכות עונת החורף והשפעת הפסח, שהובילו את הקבוצה להנחות ממוצעות גבוהות יותר - בשל העלייה בשיעור מכירות סוף עונת החורף ביחס למכירות תחילת עונת הקיץ - שמאופיינות במחירים גבוהים יותר.
בנוסף, העלייה בשער החליפין הממוצע של הדולר ברבעון הראשון ביחס לתקופה המקבילה אשתקד הביאה לעלייה בעלויות המלאי. מגמות אלו פגעו ברווח הגולמי שירד ברבעון ב-5.7% ל-115.5 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות ירד ל-59.3%.
הירידה במכירות וברווח הגולמי הובילה את גולף להפסד תפעולי של 8.6 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של כ-10 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. קבוצת האופנה סיימה את הרבעון בהפסד נקי של 14.7 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 6.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.
לדברי מנכ"ל קבוצת גולף, רביב ברוקמאייר, "במהלך הרבעון הראשון המשיכה הקבוצה ליישם צעדי השבחה והתייעלות בכל תחומי הפעילות במסגרת תוכנית העבודה שלנו, לרבות חיזוק מנועי הצמיחה בדגש על העמקת פעילות האונליין והמשך פיתוח חנות הקונספט, שיפור וביסוס פעילות האופנה וכן המשך שמירה על מבנה הוצאות הדוק".
ברוקמאייר הוסיף שלאור הצלחת חנות הקונספט הייחודית בתחום עיצוב הבית ברחוב הלח"י בבני ברק, החברה צפויה לחתום על הסכמים לפתיחת שתי חנויות קונספט נוספת בחוצות המפרץ ובראשון לציון, ובמקביל מקדמת פתיחת חנויות קונספט באתרים נוספים".