שתף קטע נבחר
 

הצצה ראשונה: קמפיין חדש להולכי רגל מבוגרים

אזרחים ותיקים נפגעים יותר מקבוצות אוכלוסיה אחרות. בניסיון לצמצם את מספר הפגעים בקרבם, משיקה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים קמפיין מודעות חדש

מכת תאונות הדרכים בארץ לא חדשה ומוכרת לכולם. רבים מההרוגים בכבישים הם הולכי רגל, ולא מעטים מהם - מבוגרים בני 65 ומעלה. נתונים חדשים שמפרסמת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים והגיעו לידי "ידיעות אחרונות", מציירים את תמונת מעברי החציה האדומים, ומראים באיזו עיר נפגעים הכי הרבה אזרחים מבוגרים. העיר האדומה ביותר היא אשקלון. לבני 65 ומעלה המתגוררים בה הסיכוי הגבוה ביותר להיות מעורבים בתאונת דרכים, עם 18.23 מבוגרים שנפגעו לכל 1,000 תושבים מבוגרים. העיר השנייה היא חולון, עם 17.92.

 

הצצה ראשונה: קמפיין המודעות בכיכובה של חנה לסלאו 

קרדיט: הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

קרדיט: הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

יותר מחצי מהאזרחים הוותיקים שנהרגו בתאונות דרכים בשנים האחרונות (2014־2018) נהרגו כהולכי רגל, וכמעט 40% מתוכם נהרגו כשחצו מעבר חציה. ב־2018 לבדה נהרגו 76 אזרחים ותיקים בתאונות דרכים, רבע מכלל ההרוגים בכביש, יותר מפי שניים משיעורם באוכלוסייה. ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים דירגו בנפרד את המצב בערים גדולות (מעל 100 אלף תושבים), ובערים בינוניות (30 עד 100 אלף איש). את דירוג הערים הבינוניות מובילה אילת, עם 16.36 נפגעים לכל 1,000 תושבים בני יותר מ-65.

 

על מנת להיאבק בתופעה תעלה השבוע הרשות קמפיין חדש בכיכובם של חנה לסלאו וגבי עמרני. לצד אמצעי התקשורת הארציים, הקמפיין יעלה גם במקומות בהן ישנה אוכלוסייה רבה של אזרחים ותיקים, כמו מסכי טלויזיה בקופות חולים ובבתי הקולנוע.

 

הפגעות אזרחים ותיקים ()
 

מטרת מסע הפרסום היא יצירת מודעות בקרב האזרחים הוותיקים, שרבים מהם פעילים יותר כיום מבני גילם בעבר - עובדה המשפיעה על מעורבותם בתאונות. בישראל, בדומה למגמות בעולם, צפוי גידול נוסף בחלקם של אזרחים ותיקים באוכלוסייה, ולפיכך גדל גם החשש שמספר הנפגעים בקרבם ימשיך לעלות.

 

מנתוני חטיבת המחקר ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי מבין האזרחים הוותיקים שנהרגו בעת חציית כביש, 29% נפגעו בזמן שחצו במעברי חציה לא מרומזרים, 12% במעברים מרומזרים, 40% שלא במעבר חציה והשאר כאשר עמדו על מדרכה או אי תנועה.

 

היחלשות הראייה, השמיעה והיכולת הקוגנטיבית, ובעיקר הקושי להעריך מהירות כלי רכב מתקרב, מקשה על קבלת החלטות נכונות ביחס לעיתוי החציה וצעידה בקצב מתאים בקרב אחזרחים מבוגרים. בנוסף, החשש מפני נפילה גורם לכך שהולך הרגל לא יפנה את המבט לכיוון התנועה ולא יבחין בכלי רכב שהגיח מחוץ לטווח ראייתו. לדברי הרשות, גם חולשה גופנית משפיעה על חומרת הפגיעה וסיכויי ההחלמה במקרה של תאונה.

 

“בגלל שיעור הנפגעים הגבוה בקרב אזרחים ותיקים ביצעה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מחקר מקיף, הבודק את נסיבות היפגעותם ומי הן הרשויות בהן מידת היפגעותם היא הגבוהה ביותר, ויוצאת בקמפיין חדש הפונה אליהם”, כך מסבירה עו"ד רחל טבת-ויזל, מנכ"לית הרשות. “אני קוראת לראשי הרשויות ללמוד את המחקר ותוצאותיו ולפעול בדחיפות לצמצום ההיפגעות”.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אוכלוסיה בוגרת בסיכון
צילום: shutterstock
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים