מחסלים את חסם הביטוח
עלויות ביטוח גבוהות בעיקר לנהגים חדשים-צעירים לא חייבות להיות רוע הכרחי. הנה איך לעקוף את המכשול בדרך לרכב חדש
בשיתוף ynet רכב חדש
חלום מתגשם. במשך שנים ידעתם שברגע כלשהו תרכשו מכונית חדשה והנה, הרגע הזה הגיע, יש לכם מכונית חדשה מהניילונים. אתם מגיעים אל הסוכנות ושם ממתינים לכם אנשי המכירות, ויש להם מפתח ביד לאוטו החדש. אבל פתאום חייבים לצנן את האש.
רגע, קחו אוויר. אתם עוד לא יכולים לקחת את המכונית החדשהכי אין לכם ביטוח. מצחיק, אבל נכון, הרבה ישראלים שוכחים שהם חייבים ביטוח לפני שהם לוקחים את הרכב החדש מהסוכנות. למה? ככה, כי ביטוח הוא עוד הוצאה אחת מתוך הוצאות רבות, שאנחנו פשוט מקבלים כמובנת מאליה בכל הקשור לתחזוקה של רכב. מבחינתנו, לקנות מכונית זה לשים כסף על המכונית החדשה, מאה ומשהו אלף שקל, ולצאת לכביש בלי דאגות. חבל שרק אחר כך אנחנו קולטים שאנחנו צריכים לשלם עוד.
אז מה היה לנו החודש? עושים טלפון לסוכנות הביטוח ממש מהדרך לקחת את המכונית החדשה, או מדפדפים באפליקציות של השוואות מחירים בזמן שאנחנו יושבים במונית. ואז הטלפון מתחיל לשאול אותנו שאלות במקום שאנחנו נשאל אותו. רוצים לעשות ביטוח? אחלה, והנה מתחיל מבול השאלות.
בני כמה אתם? זה חשוב לסוכן הביטוח בגלל שהגיל מהווה גורם שקשור באופן ישיר למידת הסיכוי שלנו להיות מעורבים בתאונת דרכים. ואם אנחנו מעורבים בתאונת דרכים אז זו בעיה - ונשלם על זה. אבל אנחנו לא, אנחנו כבר לא צעירים אז זה בסדר. הלאה, שאלה הבאה, גבר או אישה? זה חשוב בגלל שמתברר שנשים פחות מועדות לתאונות. ויש בבית גם גבר וגם אישה, ושניהם רוצים לנהוג במכונית. אופס.
מה עוד? סוכן הביטוח, או האפליקציה החכמה שלנו, רוצים לדעת אם היו לנו עבירות תנועה. מה הקשר? אם יש לנו עבר עם עבירות תנועה אנחנו עלולים להיות "סיכון ביטוחי". וזה אומר שיעלה לנו יותר כסף לעשות ביטוח. אחד אפס לסוכן הביטוח. ניחא.
אבל רגע, יש לנו ילדים? כן, יש לנו שניים. וזו בעיה חמורה כי יש מי שזה לא מתאים לו, כמו חברת הביטוח. טוב, זה לא עניין של רצוי, זה עניין של מצוי. יש בבית ילדים, הם נהגים צעירים, נהג צעיר נחשב לסיכון בעיני חברת הביטוח. טוב שיש לנו רק ילד אחד שנוהג, לא? אוי, לא, יש לנו עוד ילדה שתנהג עוד שנה בערך, שני נהגים צעירים בבית, זו כבר מכת מוות למחירי הפוליסה שלנו.
אם ניקח רווק, מבוגר, בלי תאונות על המצפון, ולעומת זאת ניקח משפחה ישראלית ממוצעת, שני ילדים נהגים צעירים, אבא שעבר על המהירות המותרת לפני שנה וקצת, אמא שלפני שנתיים עשתה רוורס לתוך מיצובישי ושברה לה טמבון, יש לנו הכפלה של עלות הביטוח המקיף. מכונית משפחתית אפשר לבטח ב-3,000 שקלים. אבל אפשר גם להגיע, ככה בכיף, לששת אלפים שבעת אלפים, אבל רק אם אנחנו סתם משפחה ישראלית ממוצעת.
דמיוני? לא, נסו להריץ נתונים בתוכנות. מה עשום? קודם כל לא שמים על מכונית חדשה מאה אלף שקלים. כי זה סכום שלא ממש בריא להשכיב על הכביש, ברחוב. ומעבר לכך, מבצעים עסקת ליסינג תפעולי פרטי, בגלל העלויות. תשלום ראשוני בגובה סביר ומקובל, אחר כך תשלומים חודשיים לא גבוהים שנתפרים בהתאם ליכולת ההחזר של החוכר.
על הדרך מקבלים כמובן את כל שירותי התחזוקה לרכב, אבל למי שיש נהגים צעירים בבית, שירותי התחזוקה הם רק מתאבן. מה שחשוב לנו באמת זו העובדה שמחירי הביטוחים זולים, במיוחד אם יש בבית נהג צעיר. לחברת הליסינג יש עשרות אלפי מבוטחים, כלומר היא מקבלת מחיר יותר טוב ממה שאי פעם אתם תוכלו לקבל מחברת הביטוח - אפילו שאתם מכירים את הסוכן מהבקו"ם.
הצעות לרכב חדש וליסינג