צמיחה של 7% בהכנסות רמי לוי: הקבוצה בוחנת רכישה עצמית של מניות
איחוד קופיקס וגוד פארם - רשת הפארם שרמי שותף בה, סייעו לקבוצה לרשום שיפור בשורת ההכנסות - אך גררו עלייה חדה בהוצאות התפעול, ההנהלה והמכירות; הרווח נחתך ב-33% ל-24 מיליון שקל; רשת המרכולים רשמה ירידה של 2.7% במכירות; תוכנית הרכישה העצמית שעל הפרק - בסכום של 50 מיליון שקל
קבוצת רמי לוי מסכמת רבעון, מחלקת דיבידנד ומודיעה על בחינה של תוכנית רכישה עצמית של מניות. הקבוצה מסכמת את הרבעון הראשון של 2019 עם עלייה של 7% בהכנסות ל-1.4 מיליארד שקל, בזכות איחוד תוצאות קופיקס וגוד פארם, לצד פתיחת שני סניפים של רשת רמי לוי שיווק השקמה - רשת המרכולים עצמה מסכמת את התקופה עם ירידה של 2.7% במכירות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
רמי לוי הוציא את טחינה אחוה מהרשת, וייקר את הטחינה שלו
מכירת הקואופ: מחסני השוק מתחרה ברמי לוי - מעלה את ההצעה ל-148 מיליון שקל
החברה שהעדיפה את רמי לוי על פני AM:PM
במקביל, זינוק בהוצאות כתוצאה מאיחוד הפעילויות וכן יישום תקן IFRS 16, חתכו את הרווח הנקי של הקבוצה בשליש (32.5%) ל-23.6 מיליון שקל. למרות הפגיעה ברווח הנקי, החליט דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בגובה 21 מיליון שקל.
לנוכח העלייה במכירות והשיפור מהותי של תנאי הסחר מהספקים ברשת קופיקס, עלה הרווח הגולמי של הקבוצה ב-10.5% ל- 314.5 מיליון שקל. בה בעת, האיחוד האמור הוביל לעלייה חדה בהוצאות ההנהלה והכלליות, בשיעור של 51%, וכן לצמיחה של 10.8% בהוצאות המכירה (כתוצאה מעליה בהוצאות השכר ושכר המינימום, לצד הוצאות החשמל, הארנונה והוצאות תפעול נוספות).
הזינוק בהוצאות פגע בשורת הרווח התפעולי, שנסוג קלות, בשיעור של 1.6%, ועמד על 44.2 מיליון שקל. שיעור הרווחיות התפעולית עמד על 3.4%, בדומה לתקופה המקבילה.
בתוך כך, דירקטוריון רמי לוי קיבל החלטה לפיה הקבוצה תבצע השקעות פיננסיות מגוונות בעלות אופי סולידי בשוק ההון, בעסקאות בבורסה או מחוץ לבורסה, בסכום כולל של כ-200 מיליון שקל, בהתאם לקווים מנחים ותמהיל השקעה שייקבעו על-ידי ועדת ההשקעות של החברה - זאת במטרה להשיא ערך לקופת המזומנים שלה.
בנוסף, נבחנת תוכנית רכישה עצמית של מניות בסכום של 50 מיליון שקל, על רקע ובהתחשב בשער המניה של החברה בבורסה. עוד הוחלט על הרחבת טווח מדיניות חלוקת הדיבידנד ל-60%-95% מהרווח הנקי השנתי, במקום המדיניות הקודמת שעמדה על 60%-75% מהרווח השנתי.
רמי לוי
צילום: דרור סיתהכל
מומלצים