שתף קטע נבחר

ביטוחי הרכב: רזים יותר וזולים יותר

כניסת חברות חדשות לתחום הפיחה רוח חיים בשוק ביטוחי הרכב ואילצה את החברות הוותיקות להציע הצעות אטרקטיביות יותר. מה מציעות חברות הביטוח?

שוק הביטוחים המקיפים לרכב עבר מתחילת השנה מהפכים עם כניסת שתי חברות חדשות לתחום: ליברה של אתי אלישקוב וחברת הביטוח ווישור של אמיל וינשל. שתי החברות קיבלו רישיון בשנה שעברה אחרי עשור שבו לא התווספה חברת ביטוח חדשה לשוק.

 

>> לסיפורים הכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

 

ביטוח רכב: התחרות גוברת והמחירים יורדים

ביטוח לאופניים חשמליים? ההפקרות שפוגעת בכולנו

מכה בכיס: הורים, כך תוזילו את הביטוח לנהג צעיר

 

פוליסה לרכב שני

אם עד אותה העת הייתה ביטוח ישיר מחוללת התחרות בשוק המנומנם, כניסת מתחרים חדשים הובילה להצעות נוספות שמציעות החברות הוותיקות - לביטוחים רזים יותר וזולים יותר. חברות כמו הראל, כלל ו-AIG החלו להציע לצד הפוליסות המסורתיות פוליסות רזות יותר המיועדות לרכב השני שמחזיקות משפחות רבות, בעיקר חברות המציעות ביטוחים שבהם המחיר נקבע על פי הקילומטרז' שהמבוטח נוסע, אך הן יכולות לשרת גם משפחות עם רכב אחד.

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

כמה שינויים ששיכללו את השוק מאפשרים להציע ללקוחות ביטוחים זולים יותר. הראשון, האפשרות לרכוש ביטוח באפליקציה, דבר שמוזיל את עלויות מערכי המכירות והשירות. השני, שכלול מודלים לחיתום ולאיסוף נתונים נוספים על המבוטחים, שמאפשרים לתמחר את רמת הסיכון במדויק. אבל מה שתרם יותר מכל לפיתוח השוק הוא הטכנולוגיה שהשתכללה באמצעות הטלפונים החכמים והאפליקציות, שמאפשרות לאסוף נתונים בזמן אמת על התנהגות הנהגים ברכב. כך אפשר לעקוב אחרי הקילומטרז' של הלקוח ובאילו שעות הוא על הכביש. האפליקציה שמציעה הפניקס לביטוח מוזל לצעירים מופעלת רק כשהם מאחורי ההגה ומאפשרת להורים לעקוב אחרים.

אתי אלישקוב, מנכ
אתי אלישקוב, מנכ"לית ליברה(צילום: אבי מועלם)
 

 

צפויה ירידה בפרמיה

התחרות אמורה להוביל גם לירידה ניכרת בפרמיה הממוצעת לצרכנים, לאחר שמתחילת העשור זינקה. בענף מדברים על הצורך להוריד מחירים בגלל התחרות הגוברת עם כניסת המתחרים החדשים. ליברה, שפעילה מסוף 2018, פירסמה לאחרונה כי כבר מכרה 34 אלף פוליסות ביטוח.

   ()
 

נתון נוסף שמשפיע על גובה הפרמיות הוא התביעות בתחום רכב רכוש. על פי נתוני רשות שוק ההון, אם בתחילת העשור הפרמיה הממוצעת לביטוח רכב רכוש הייתה כ-2,600 שקל, מ-2012 היא החלה לעלות עד שהגיעה ב-2016 לכ-3,000 שקל, ומאז נרשמה התייצבות וירידה קלה מאוד במחיר הממוצע. את העלייה במחיר מייחסים בפיקוח לעלייה בהיקף התביעות. אם בתחילת העשור תביעה ממוצעת עמדה על כ-12.3 אלף שקל, ב-2016 היא עמדה על 16.8 אלף שקל, ומאז נרשמה התייצבות ואף ירידה קלה.

 

לנוכח העלייה בפרמיה ובהיקפי התביעות פירסם בשבוע שעבר אגף שוק ההון טיוטת חוזר שמטרתה להסדיר את תחום תביעות הרכב ולהוזיל את עלות התיקון כדי שיוזלו גם הפרמיות שמשלם הציבור. אגף שוק ההון מצא שעלות התיקון הממוצעת במוסכים פרטיים, שבהם נעשים כ-47% מהתיקונים, גבוהה ב-45% מעלות התיקון במוסכים שבהסדר. לכן גם הרשות מציעה להרחיב את היצע הפוליסות בשוק גם בהיבט תביעות הרכב - כך שבמקביל לפוליסות המסורתיות שמציעות החברות יוצעו גם פוליסות זולות, LOW COST, שבהן תקבע חברת הביטוח היכן יתבצע התיקון. את הערכת הנזק יעשה שמאי שייבחר רנדומלית ממאגר שמאים. כנגד השתתפות עצמית גבוהה יותר תינתן הנחה גבוהה יותר בפרמיה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים