קסטרו: ההפסד גדל ל-48 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019
זאת לעומת הפסד של 1.6 מיליון שקל אשתקד; עיתוי חג הפסח, שחל השנה ברבעון השני לעומת הרבעון הראשון בשנה שעברה, השפיע על המכירות - והוביל לירידה של 14% בהכנסות ל-369 מיליון שקל
הפסדי קבוצת האופנה קסטרו מעמיקים: חברת האופנה של משפחת רוטר פרסמה היום (ה') את התוצאות הכספיות לרבעון הראשון - והציגה ירידה בהכנסות לצד העמקת ההפסדים. על פי נתוני דו"ח הפרופורמה (המציג נתונים כספיים בהנחה שקבוצת הודיס הייתה מאוחדת במלואה בדו"חות הכספיים ברבעון המקביל אשתקד), סיימה קבוצת האופנה את הרבעון הראשון לשנת 2019 עם הפסד של 48 מיליון שקל. זאת, לעומת הפסד של כ-1.6 מיליון שקל ברבעון ראשון אשתקד.
גולף עברה להפסד של 14.7 מיליון שקל ברבעון; המניה צוללת
עדיקה מציגה הפסדים ברבעון, ההכנסות עלו ב-19%
דו"חות שליליים לפוקס: הפסד רבעוני של 7.2 מיליון שקל
עיתוי חג הפסח, שחל השנה ברבעון השני לעומת הרבעון הראשון בשנה שעברה, השפיע על המכירות בחנויות והוביל לירידה בהכנסות. הכנסותיה של הקבוצה ירדו ב-14% ל-369 מיליון שקל. הירידה התבטאה בשני מגזרי הפעילות של הקבוצה: מגזר ההלבשה - שכולל את מותגי האופנה ואת מותגי הקוסמטיקה איב רושה, קיקו מילאנו ואתר האונליין לאדילה - רשם ירידה של 18.8% במכירות בחנויות הזהות (כלומר אותן חנויות שנבדקו בתקופה המקבילה אשתקד); ומגזר אביזרי האופנה - שכולל את הרשתות טופ טן, קרולינה למקה, אקססוריז ואורבניקה - רשם ירידה של כ-9.7% בחנויות הזהות.
עוד עולה מהדו"ח כי קסטרו עברה ברבעון להפסד תפעולי של 46.8 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 1.46 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד. הרווח הגולמי ירד ב-18.8% ל-194.6 מיליון שקל, לעומת 239.8 מיליון שקל ברבעון המקביל; ושיעורו מהמכירות ירד ל-52.7% - לעומת שיעור של כ-56% ברבעון המקביל.
השחיקה ברווחיות הגולמית נבעה מעלייה בשיעור ההנחות, ומעליית שער הדולר ביחס לשקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד. נתוני הדו"ח מלמדים עוד על עלייה בימי המלאי ל-210 ימים ברבעון הנוכחי, לעומת 138 ימים ברבעון המקביל - פרמטר המלמד על קושי של החברה למכור סחורה.
תחום פעילות ההלבשה רשם עלייה של כ-12% במכירות. למרות זאת, רשמה הקבוצה בתחום זה הפסד תפעולי של 31 מיליון שקל לעומת רווח של שישה מיליון שקל ברבעון מקביל. זאת, כתוצאה מירידה במכירות החנויות הזהות ושחיקת הרווחיות הגולמית, בשל הנחות עמוקות יותר שהעניקה הקבוצה. בתחום אביזרי האופנה, הסתכמו ההכנסות ב-95.7 מיליון שקל וההפסד התפעולי עמד על 16 מיליון שקל ברבעון הנוכחי. ברבעון המקביל, תחום אביזרי האופנה לא היה קיים בפעילות הקבוצה.
5 חנויות חדשות נפתחו, 9 נסגרו
במהלך 2019 נוספו לרשתות מותגי הקבוצה בישראל חמש חנויות: שתי חנויות קסטרו וחנות אחת של כל אחד מהמותגים אורבניקה, קיקו מילאנו ואיב רושה. במקביל, נסגרו במהלך תקופה זו תשע חנויות של מותגי הקבוצה, מתוכן שלוש חנויות של המותג קסטרו, שתי חנויות של המותג טופ טן, שלוש חנויות של המותג הודיס וחנות אחת של המותג קרולינה למקה.
גבי רוטר, מנכ"ל קסטרו, מסר עם פרסום התוצאות הכספיות כי "קבוצת קסטרו נמצאת במרכזו של תהליך אסטרטגי נרחב וחובק לכלל מותגי הקבוצה, הכרוך בהשקעות ארוכות טווח נרחבות. בשנה האחרונה השקיעה הקבוצה בהרחבת השדרה הניהולית ובשינויים ארגוניים עם מנהלים חדשים".
רוטר הזכיר כי "מתחילת 2019 השקנו את מותג האיפור האיטלקי קיקו מילאנו, עם פתיחת שתי חנויות ראשונות בישראל; ובמרץ השנה השקנו אתר אינטרנט מקוון ייעודי לשוק הישראלי. באפריל השקנו את אתר האינטרנט של מותג המשקפיים קרולינה למקה ארה"ב יחד עם כוכבת העל העולמית קים קרדישיאן; ובמאי השקנו את אתר האינטרנט המקוון של אורבניקה בישראל".
לדבריו, "אנו נמצאים בתהליך פיתוח מתקדם של השקת אתרי אינטרנט חדשים ומושקעים בטכנולוגיות החדישות בעולם של המותגים קרולינה למקה ישראל, לאדילה, טופטן, איב רושה, הודיס וקסטרו. מהלכים אסטרטגיים ארוכי טווח אלה כרוכים בהשקעות משמעותיות של כלל מותגי הקבוצה, הן בהשקעה לפיתוח אתרי דיגיטל חדשים והן בפיתוח שדרה ניהולית מתקדמת צעירה וחדשה".
רון רוטר מתקרב לתפקיד מנכ"ל קסטרו
בתוך כך, ל"כלכליסט" נודע כי רון רוטר, בנם של אתי וגבי רוטר מנכ"לי קסטרו, מתקרב לתפקיד מנכ"ל חברת האופנה. לאחר פרסום הדו"חות הכספיים צפוי רון, שמכהן כיום כסמנכ"ל הכספים בחברה, לקבל סמכויות מורחבות יותר בהנהלה, ובשלב הבא את תפקיד המנכ"ל.
זו לא תהיה הפתעה גדולה, משום שזה תקופה מסומן רון (34), דור שלישי במשפחה, כמנכ"ל העתידי, אף שהוא מכהן כסמנכ"ל כספים רק שלוש שנים. המנכ"ל גבי רוטר הודה בעבר כי הוא נערך לכך שבנו יתפוס את מקומו כמנכ"ל והוא יעבור לתפקיד היו"ר.
רון הוביל את רכישת קבוצת הודיס, שבמסגרתה רכשה קסטרו את מלוא מניות הודיס בעסקה של החלפת מניות, וכן ביצעה השקעה של 30 מיליון דולר בפעילויות של קרולינה למקה בארה"ב. רון אמר בספטמבר האחרון ל"כלכליסט" כי "אנחנו מעדיפים קודם כל לפתח את המותגים שלנו, וזה דורש יותר זמן מאשר להביא זיכיונות. צריכים להסתכל גם על השנים הבאות ולא רק על השנה הבאה. זו האסטרטגיה שלי, וככה אני מנהל את העסק שלנו".
דובר החברה סרב להגיב לידיעה.