קאדילק חושפת CT4 ו-CT5V - אצלנו ב-2020
יצרנית מכוניות היוקרה האמריקאית חשפה את ה-CT4 דווקא בגרסת V של חטיבת הביצועים - במפתיע, עם מנוע קטן וחלש מהדגם היוצא. לצדה נחשפה ה-CT5 V, גם היא חלשה מהמוחלפת. שתיהן יגיעו לישראל במהלך 2020
קאדילק חושפת את ה-CT4, מחליפת ה-ATS,
בינתיים הדגם הקטן ביותר של היצרנית. היא תנחת כאן בשנה הבאה ותנסה לזנב במתחרות אירופאיות מבוססות כמו אודי A4,
ב.מ.וו סדרה 3,
וולוו S60
ומרצדס C קלאס.
בשונה מהמקובל, ה-CT4 מוצגת לראשונה בגרסת V של חטיבת הביצועים ביצרנית החוגגת 15 שנים להיווסדה. מבחינה עיצובית היא מיישרת קו עם הדגמים העדכניים של היצרנית, לרבות יחידות תאורה קדמיות צרות עם פסי לד אנכיים בפינות וצללית כמעט-קופה. בגרסת V בולטים ארבע יציאות מפלט מאחור ויש ספוילר צנוע על מכסה תא המטען.
סביבת הנהג שומרת על לוח מחוונים אנלוגי עם מסך תצוגת נתונים צנוע במרכז. מסך המגע ממוקם כעת בחלקה העליון של הקונסולה, ידית ההילוכים בעיצוב ג'וייסטיק וההגה כולל מנורות המדווחות על הסל"ד ומסייעות לתזמון החלפת הילוכים אופטימלי.
כבסיס משמשת פלטפורמת אלפא של GM עם בסיס גלגלים שנותר זהה (277.5 ס"מ) לדגם היוצא. אבל המרכב ארוך ב-8 ס"מ (475.5 ס"מ) גבוה בסנטימטר (142.5) והרוחב דומה (181.5 ס"מ). נתוני המידות לנוסעים מאחור מפתיעים אף הם, שכן מרווח הרגליים - מנקודות התורפה של המכונית היוצאת - הצטמצם. מרווח הראש והכתפיים השתפר במעט.
בחרטום גרסת ה-V יש מנוע ארבעה צילינדרים טורבו-בנזין בנפח 2.7 ליטר עם 320 כ"ס, 144 כ"ס פחות ממנוע V6 כפול המגדשים ב-ATS V היוצאת. לפי קאדילק, לכן פחת המשקל העצמי בכ-90 ק"ג. נתוני ביצועים לא פורסמו אך תיבת ההילוכים האוטומטית מונה כעת 10 יחסים (לעומת 8 בעבר). ההנעה אחורית או כפולה-קבועה כאופציה.
ה-CT4 V תצויד (בגרסת ההנעה אחורית) בבולמי זעזועים אדפטיביים המאפשרים קשיחות משתנה, דיפרנציאל מוגבל החלקה וצמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S. בכל הגרסאות תהיה מערכת בלימה של ברמבו עם דיסקים קטנים משמעותית מה-ATS V היוצאת (315-321 מ"מ לפנים-אחור לעומת 339-370).
בנוסף חשפה קאדילק גם את ה-CT5 V, גרסת ביצועים למחליפת ה-CTS שהוצגה לפני שלושה חודשים. גם כאן המנוע עבר דיאטה חריפה במיוחד - 3.0 ליטר V6 כפול-מגדשים במקום V8 בנפח 6.2 ומגדש על. ההספק צנח מ-640 כ"ס ב-CTS V, ל-355 כ"ס בלבד במחליפתה. גם כאן יש תיבת עשרה הילוכים במקום שמונה בעבר וההנעה אחורית או כפולה-קבועה. נתוני ביצועים טרם פורסמו.
כמו אחותה הקטנה, גם ה-CT5 V מקבלת (בגרסת ההנעה האחורית) בולמי זעזועים אדפטיביים, דיפרנציאל מוגבל החלקה, צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S ובלמים קטנים יותר מהדגם היוצא (315-345 מ"מ לפנים-אחור לעומת 360-390 ב-CTS-V).
קאדילק CT4 V