לצרכי תקינה: טנדר ראם החדש בישראל
שלושה טנדרים של ראם נחתו בישראל וצפויים להחליף תוך חודשים ספורים את הטנדר המשווק במשך העשור האחרון. עם אבזור עשיר יותר, יחידות הנעה עדכניות ומערכות בטיחות מתקדמות
שלושה טנדרים חדשים מבית קרייזלר, ראם HD,
נחתו בישראל לצורכי תקינה, כך נודע ל-ynet. שיווק מקומי צפוי להתחיל ברבעון האחרון של השנה עם החלפת הראם הנוכחי
המשווק מזה כעשור.
רשימת האבזור כוללת בין היתר מערכת מצלמות היקפיות, כולל אחת ייעודית לארגז עם אפשרות לזום, טעינה אלחוטית לסמארטפון, מערכת שמע של הרמן קרדון עם 17 רמקולים, דלת ארגז נפתחת חשמלית, ושקע חשמל בתאי הצד ("ראם בוקס"). הראם גם יציע בלימה אוטונומית, התראת שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית וחיישני לחץ אוויר - כולל לאלה שבנגרר (עד 12 צמיגים). מהיבואנית נמסר כי השאיפה תהיה להציע את מערכות הבטיחות בגרסאות שישווקו כאן.
העיצוב החיצוני עודכן עם יחידות תאורה גדולות מבעבר ומשולבות לד, שם הגרסה (2500 או 3500) מופיע בפינות מכסה המנוע. בחרטום יש גם סבכה קדמית גדולה ב-30% עם תריסי קירור נפתחים-נסגרים בהתאם לעומס. תא הנוסעים שודרג ואמור להיות איכותי מבעבר, לרבות מסך מגע ענק ("12) בקונסולה המרכזית.
רשימת האבזור כוללת בין היתר מערכת מצלמות היקפיות, כולל אחת ייעודית לארגז עם אפשרות לזום, טעינה אלחוטית לסמארטפון, מערכת שמע של הרמן קרדון עם 17 רמקולים, דלת ארגז נפתחת חשמלית, ושקע חשמל בתאי הצד ("ראם בוקס"). הראם גם יציע בלימה אוטונומית, התראת שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית וחיישני לחץ אוויר - כולל לאלה שבנגרר (עד 12 צמיגים). מהיבואנית נמסר כי השאיפה תהיה להציע את מערכות הבטיחות בגרסאות שישווקו כאן.
יחידת ההנעה עברה בירושה מהדגם היוצא - טורבו-דיזל מבית קאמינס, עם שישה צילינדרים בנפח 6.7 ליטר. הוא יוצע בשתי רמות - 370 כ"ס ו- 117.5 קג"מ (7.5 קג"מ יותר) או 400 כ"ס עם לא פחות מ-138.3 קג"מ ב-1,800 סל"ד - נתון המומנט הגבוה בקטגוריה.
גרסה סופר-חזקה זו זוכה גם לתמסורת מחוזקת הנדרשת לעומס הגבוה, עם תיבת שישה הילוכים חדשה מתוצרת איסין ותיבת העברה (הנעה אחורית, כפולה והילוך כוח) של בורג-וורנר. עוד לא ברור איזו משתיהן תשווק כאן, אבל ככל הנראה זו תהיה החזקה מהשתיים.