שתף קטע נבחר
 

משרד העבודה ילחם בזיוף רישיונות מפעילי העגורנים

המהלך נועד למנוע הפעלת עגורני צריח על ידי מפעילים אשר אינם מוסמכים לכך או כאלה הפועלים באמצעות רישיונות מזויפים; בעשור האחרון נפלו עשרות עגורני צריח, חלקם בשל טעות אנוש

משרד העבודה יחייב מפעילי עגורן צריח ברישיון הפעלה קשיח בתוקף. כך עולה מקמפיין שהפיץ הבוקר (ב') המשרד.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

 

פיגומים רעועים ומנופאים ללא הסמכה: בדרך לאסון הבא באתרי הבנייה

כנס חירום בכנסת: "מפקחי בטיחות בבנייה שותים קפה והולכים"

ההקלטות שמוכיחות: האסון הבא הוא רק עניין של זמן

 

מדובר במהלך אשר נועד להילחם בזיופי רישיונות על ידי עגורנאים, אשר לפי המשרד כבר הפך לתופעה של ממש. לפי הודעת המשרד, החל מה-15 ביוני לא תותר הפעלת עגורן ללא רישיון. כמו כן, במסגרת המאבק בתאונות הבנייה משרד העבודה והרווחה העביר את כל הטיפול ברישוי עגורנאים ממשרד התחבורה למשרד העבודה, ומתאריך היעד יחוייב כל עגורנאי בהזדהות באתר הבנייה עם רישיון נהיגה או רישיון הפעלה קשיח. מתאריך זה הפעלה של עגורן צריח או נייד ללא הזדהות על ידי רישיון נהיגה או תעודה קשיחה - תוכל להיחשב כעבירה על חוקי ותקנות הבטיחות בעבודה ותביא להטלת צו בטיחות שיאסור על המשך השימוש בעגורן באתר הבנייה ובחינת נקיטת הליכים מינהליים או פליליים נוספים.  

 

זירת התאונה (צילום: ענר גרין)
(צילום: ענר גרין)
 

עגורן צריח הוא מנוף עם זרוע המבצע עבודות מגובה של 30 מטר לפחות. נכון לשנת 2017 היו רשומים בישראל 2,164 עגורני צריח, מתוכם 714 עגורנים עם רישוי שאינו בתוקף. לפי נתוני משרד העבודה בין השנים 2010-2016 נפלו 18 עגורנים באתרי בנייה, אך גם במשרד העבודה מודים כי ככל הנראה לא מדובר ברשימה מלאה, שכן במקרים שבהם אין נפגעים המקרה לא תמיד מדווח. בשנתיים האחרונות התווספו לרישמה זו מספר לא מבוטל של עגורנים שקרסו ובהם המקרה שהתרחש לפני כחודש ביבנה במהלכו נהרגו 4 עובדים בעקבות קריסת העגורן.

 

הפעלת עגורן צריח חייבה עד כה רישיון שהנפיק משרד התחבורה וכבר ביוני 2017 יזם מנהל הבטיחות במשרד העבודה מהלך אשר יעביר את רישוי מפעילי עגורני הצריח אליו. נכון לשנת 2017 הנתונים הראו כי מבין 6,185 ישראלים הרשומים כמחזיקי רישיון, כ-62% מהם לא מחזיקים בתעודה בתוקף, כך שבסך הכל יש 1,652 מנופאים עם רישיון תקף. יחד עם זאת, מכיוון שמדובר ברישיון נייר לא ניתן היה לאכוף את זיהוי המפעילים בצורה טובה ובמספר מקרים התגלו זיופים של רישיונות. כעת, לבעלי רישיון נהיגה ניתן יהיה לרשום את רישיון הפעלת העגורן כחלק מהרישיון הקשיח, ומפעילים שלא מחזיקים ברישיון נהיגה יקבלו תעודה קשיחה נפרדת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים