שתף קטע נבחר

 

"הרכבל לעיר העתיקה זה Win-win גדול"

במענה לביקורת, מנכ"ל משרד התיירות מבטיח "מעט מאוד" פגיעה בנוף של ירושלים - ויתרונות לתיירים ולסביבה. מתי זה יקרה? "בארץ לא מתקבלות החלטות אז קשה להגיד, בטח גם יוגש בג"ץ", אומר אמיר הלוי לאולפן ynet

 

מנכ"ל משרד התיירות באולפן ynet    (אלי סגל)

מנכ"ל משרד התיירות באולפן ynet    (אלי סגל)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, הודף את הביקורת על פרויקט הרכבל לעיר העתיקה בירושלים, שאושר השבוע בוועדה לתשתיות לאומיות ועבר לאישור הממשלה. "הוא יחולל שינוי גדול", אמר הלוי הבוקר (יום ה') באולפן ynet.

 

התנגדות לרכבל לכותל: "שינוי דרמטי בנוף העיר"

 

- אתה מעורב רגשית בפרויקט הזה כי הובלת אותו ואתה מאמין בו.

"כן. אנחנו כבר כמה שנים במשרד התיירות חזק מאוד על הפרויקט, מאוד מאמינים בהיתכנות שלו, וחושבים שהוא יחולל שינוי גדול".

 

- איך זה ישנה את ירושלים?

"אנחנו נמצאים בשנים האחרונות בשנות שיא בתיירות, יש פה קפיצה מאוד גדולה במספרים, מממוצע של 250 אלף תיירים בחודש שמגיעים למדינה ליותר מ-400 אלף. בחודש האחרון היו 440 אלף תיירים בארץ. זה מספרים מדהימים ואת הפקק אנחנו רואים באגן העיר העתיקה. מרבית התיירים מגיעים לשם, ובשנים האחרונות עשינו שינוי אסטרטגי מאוד גדול, הבנו שצריך להשקיע בתשתיות ופרויקטים גדולים. השר יריב לוין העמיד תקציבים גדולים שמאפשרים לנו. בעולם רכבל זה אמצעי תשתית לתיירות, אטרקטיבי מאוד. לונדון, ריו דה ז'נרו, איטליה. הרבה אתרי תיירות".

הדמיית תחנת הרכבל לכותל בירושלים (צילום: הרשות לפיתוח ירושלים)
הדמיית תחנת הרכבל לכותל בירושלים(צילום: הרשות לפיתוח ירושלים)

הדמיית תחנת הרכבל לכותל בירושלים (צילום: הרשות לפיתוח ירושלים)
(צילום: הרשות לפיתוח ירושלים)
 

 

- חלק מהסיפור של עיר דתית שיש בה אתרי מורשת זה ללכת ברגל, לעשות את המאמץ. זו עיר היסטורית.

"יש פה עוד אמצעי שייתן גיוון לכל ההיצע התיירותי של ירושלים: לראות את ירושלים בלילה, לראות את הנוף ביום, לעבור מעל העיר העתיקה. והכי חשוב, יש לפרויקט הזה היבטים סביבתיים מאוד חשובים. מה שאנחנו רואים היום זה מאות אוטובוסים מסתובבים שם עם מנועים דולקים, מזהמים את האוויר, חוסמים את התנועה, תחבורה תקועה. התיירים יוכלו להוריד אותם - יעשו צעד אחד ברכבל, צעד אחד ברגל".

 

- והנוף של ירושלים, שהוא בתולי בחלק מהמקומות? אומרים שתתקעו שם עמודים גבוהים.

"מעט מאוד עמודים. זה פרויקט סביבתי מאוד שנבחן כבר כמה שנים, גם עם מומחים מחו"ל. אנחנו רואים באתרי טבע ומורשת בכל העולם את הרכבלים, לומדים מהם. נעשה פה פרויקט שישנע 3,000 תיירים בשעה – יוריד פה לחצי את התנועה, יפזר את התיירים. אני חושב שיש פה Win-win מאוד גדול".

 

- תאריכי יעד?

"קשה בארץ להגיד תאריכי יעד כי לא מתקבלות פה החלטות. אני נזכר פעם שמושל עקבה סיפר לנו כמה זמן לוקח לו לבנות מלון - שנה מלחיצת היד עד קביעת המזוזה. בארץ קשה מאוד, אם תגיד לי מה יפסוק בג"ץ בעתירה שבטח תהיה, אז אוכל לדעת. עשינו פה עד היום שיא במדינת ישראל בהובלה של פרויקט בסדר גודל כזה, כולל דיונים ציבוריים, כולל חוקר, אישרנו את זה בוות"ל השבוע במסלול מהיר, ואני מקווה שזה ימשיך כי ירושלים צריכה את זה. כולם אוהבים את הפרויקט הזה, כמובן שהיו מתנגדים, הציגו את עמדותיהם, ההחלטות התקבלו ואנחנו ממשיכים קדימה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הרשות לפיתוח ירושלים
הדמיה
צילום: הרשות לפיתוח ירושלים
מומלצים