שתף קטע נבחר

 

תיעוד: כמעט אסון נוסף בכביש הערבה

לאחר שרק ביום חמישי איבדו אחיות בנות 8 ו-3 את חייהן בתאונה חזיתית בכביש 90, ביום שישי בבוקר תועד באותו הכביש נהג שסטה למסלול הנגדי כשרכב מגיע מולו. ברגע האחרון נמנעה התנגשות לאחר שהרכב ירד אל העפר

 

 

שוב: כמעט תאונה בכביש 90    (צילום: אור ירוק)

שוב: כמעט תאונה בכביש 90    (צילום: אור ירוק)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

רק יממה לאחר התאונה החזיתית הקטלנית בכביש הערבה ביום חמישי, שגבתה את חייהן של שתי אחיות בנות 3 ו-8, נמנעה ברגע האחרון תאונה חזיתית נוספת על אותו הכביש בין שתי מכוניות פרטיות. האירוע, אשר התרחש ביום שישי בבוקר, תועד במצלמת דרך.

 

דרכן האחרונה: מילה ושיראל נקברו זו לצד זו   

 

בסרטון ניתן לראות כיצד הנהג סוטה מנתיבו מסיבה שאינה ברורה עדיין, ונוסע נגד כיוון התנועה כאשר רכב פרטי מגיע מולו. התאונה נמנעה כאמור ברגע האחרון כאשר הרכב הסוטה ירד לדרך העפר רגע לפני ההתנגשות.

 

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה, טען הבוקר (יום ב') כי האירוע מבהיר את חשיבות מעקה ההפרדה בכביש, שאם היה קיים היה מונע מהנהג לעבור לנתיב הנגדי וכמעט להתנגש חזיתית ברכב שבא מולו. "זו המציאות היומיומית בכביש 90, כאשר כל טעות הכי קטנה עלולה להביא לתאונה קטלנית. לו היה קיים מעקה הפרדה קשיח בין הנתיבים, נהג הרכב לא היה עובר לנתיב הנגדי אלא נתקע במעקה ההפרדה. תשתית כזו הייתה חייבת להיות כבר מזמן בכביש 90 וחיי ישראלים רבים היו ניצלים. חייבים להפסיק לגרור רגליים ולהפוך את הכביש לבטוח לנסיעה".

סטה מנתיבו בכביש 90 ובנס ניצל מתאונה חזיתית (צילום: אור ירוק)
התאונה שנמנעה ברגע האחרון ב"כביש הדמים"(צילום: אור ירוק)
 

האחיות מילה ושיראל נטמנו בבית העלמין באור עקיבא (צילום: שחר גולדשטיין)
קבריהן של האחיות באור עקיבא. טרגדיה אחרי טרגדיה (צילום: שחר גולדשטיין)

אחרי שמילה שרה ואחותה שיראל אסתר בן סימון, בנות 3 ו-8 (בהתאמה) נהרגו כאמור בתאונת הדרכים החזיתית בכביש 90 ("כביש הדמים") סמוך לפארן - עלה מניין הקורבנות שגבתה הדרך המסוכנת מתחילת השנה לשבעה. בשנה שעברה נהרגו בכביש 20 בני אדם, ב-2017 נהרגו בו שבעה בני אדם ושנה קודם לכן - 11 בני אדם מצאו את מותם על הכביש המהיר שבו מסלול אחד בכל כיוון, ללא הפרדה, למעט 31 הקילומטרים מאילת צפונה - שם קיימים שני מסלולים בכל כיוון והפרדה קשיחה.

 

הבקשות לא הוגשו והתוכניות לא תוקצבו

בשנה שעברה נדמה היה כי יחול מפנה ביחס המדינה לתאונות הדרכים על הכביש, כשתוך שבוע אחד - בין אוקטובר לנובמבר - נהרגו בו בשתי תאונות דרכים שונות 14 בני אדם. שמונה מהם, בני משפחת עטר, נספו בתאונה ליד ים המלח. כמה ימים אחר כך נהרגו שישה פועלים בהתנגשות בין המיניבוס שבו נסעו למשאית ליד פצאל.

 

בעקבות צמד התאונות הללו, הורה שר התחבורה ישראל כץ לגבש תוכנית לאומית-אסטרטגית לשדרוג כביש 90 מאילת ועד אצבע הגליל. בהודעה שנשלחה אז לכלל גופי התקשורת נכתב כי מדובר ב"פרויקט עצום" וכי השר הנחה את נתיבי ישראל ומשרד התחבורה לגבש תכנון ראשוני תוך 30 יום. התוכנית אכן גובשה והוגשה לשר. על אף ההצהרות - היא לא תוקצבה ולכן לא מומשה.

131 הרוגים בכביש 90 בעשור האחרון ()
 

"דחוף אמבולנסים, ילדים קטנים. חייב מסוק".    (קרדיט: דוברות מד"א)

"דחוף אמבולנסים, ילדים קטנים. חייב מסוק".    (קרדיט: דוברות מד"א)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

בעקבות הטרגדיה שבה נהרגו שתי הילדות בשבוע שעבר, טענו במשרד התחבורה כי התוכנית נמצאת בעיצומה. "משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל גיבשו לפני כשלושה חודשים תוכנית לאומית לשדרוג כביש 90, מאילת ועד לאצבע הגליל, בעלות כוללת של יותר מ-15 מיליארד שקלים", נכתב בהודעת המשרד. "התוכנית כוללת את הפיכתו של ציר 90 מכביש חד-מסלולי לכביש דו-מסלולי בעל שני נתיבים לכל כיוון עם אפשרות לנתיב שלישי לכל כיוון.

 

מנגד, במשרד האוצר טענו כי על אף הצהרות השר - כלל לא הוגשה בקשה לתקצוב הפרויקט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אור ירוק
התאונה שמנעה ברגע האחרון
צילום: אור ירוק
מומלצים