שתף קטע נבחר

 

המאבק נגד סגירת שדה דב: "רוצים להרוג את תושבי אילת"

מנהל בית החולים יוספטל באילת מתריע כי הכפלת הזמן של חולים בדרכים עקב סגירת שדה דב תגרום לכך שהם יימנעו מטיפולים. ראש העיר תל אביב רון חולדאי: "מדי שנה מתבצעות מאילת אל שדה דב כ-70 אלף הטסות רפואיות של חולות וחולים"

 

ראש העיר אילת: "רוצים להרוג את התושבים החולים של העיר"

ראש העיר אילת: "רוצים להרוג את התושבים החולים של העיר"

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

"נתניהו, אל תנתק את צינור החמצן של אילת". תחת הכותרת הזו הזהירו היום (ג') ראשי הערים של אילת, תל אביב וכן מנהל בית החולים יוספטל באילת מפני פגיעה קשה בתושבי העיר הדרומית שעלולה לעלות בחיי אדם. שדה דב עשוי להיסגר ב-1 ביולי והטיסות אליו וממנו יעברו לנתב"ג. "מדי שנה מתבצעות מאילת אל שדה דב כ-70 אלף הטסות רפואיות של חולות וחולים, הנזקקים לבדיקות ולטיפולים במעבדות ובתי חולים במרכז הארץ. בעבור מה ממהרים לוותר על כל זה? בעבור חופן דולרים", אמר ראש העיר תל אביב רון חולדאי.

 

ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי אמר כי "המטוסים זה אוטובוסים עם כנפיים לתושבי אילת. זה אותו שדה שמביא את הרופאים לטפל בתושבי אילת ומנחית את החולים הרבים. בכל יום משתמשים 150 חולים בשדה דב לקבל שירותים רפואיים. יש לנו 80 אלף מושבים בשנה לחולים, את כל זה רוצים לגדוע. רוצים להרוג את התושבים החולים של העיר אילת".

מסיבת העיתונאים נגד סגירת שדה דב שנערכה בבית העיתונאים בתל אביב במעמד ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי (צילום: איתי בלומנטל)
מסיבת העיתונאים נגד סגירת השדה שנערכה בתל אביב(צילום: איתי בלומנטל)

מנהל בית החולים יוספטל ד"ר אלדר ברקוביץ' אמר כי "חצי מכוח הרפואי מגיע לאילת בטיסות והם הצהירו שלא יגיעו אם זמן ההגעה שלהם יוכפל והם יימנעו מזה ויעבדו במקומות אחרים. לדבר הזה אין חלופה ואין לנו דרך להשלים את החסר הזה. יש גם עשרות אנשים שיוצאים מדי יום לקבל טיפולים במרכז הארץ שלא ניתן לתת באילת, אלו אנשים חלשים וחולים שמבלים בדרכים היום ארבע שעות בדרכים כדי לקבל טיפול של חצי שעה-שעה. הכפלת הזמן שלהם בדרכים תגרום לכך שחלק לא מבוטל מהם יימנעו מנסיעה ויש כאן סכנה לחיי אדם".

 

לדברי חולדאי, "סגירת שדה דב קבועה לעוד כשבועיים - יולי 2019. תוכנית לבניית 4,844 יחידות דיור בשטח שבו ממוקם כיום שדה התעופה כבר אושרה להפקדה. לכאורה, מדובר במהלך אשר לעיריית תל אביב-יפו - ולי כעומד בראשה - יש את כל הסיבות לתמוך בו. אלא, שבפועל, מדובר בתוכנית הנעדרת ראייה אסטרטגית וארוכת טווח, המתעלמת מתרומתו הקריטית של שדה דב לחיבור החיוני כל-כך שבין מרכז הארץ לבין דרומה".

 

"שדה דב משרת כמיליון נוסעים בשנה. ככזה, הוא ממלא תפקיד מרכזי בהבטחת הגישה של תושבי הערבה אל מרכז הארץ, בפרק זמן סביר של כ-45 דקות. בזכות שדה דב פתוח מטרופולין תל אביב בפני תושבי הדרום הרחוק ליהנות ממרכזי התעסוקה, התרבות וההשכלה הגבוהה שהוא מציע. שדה דב אף ממלא תפקיד מרכזי בהבטחת גישה לטיפולים רפואיים, ולעתים אף להצלת חיים".

 

מתוך ההפגנה נגד סגירת השדה ()
מתוך ההפגנה נגד סגירת השדה בשבוע שעבר
 

"לא שיקולים אסטרטגיים או תכנוניים הנחו את ההחלטה", אמר חולדאי, "כי אם רצונה של המדינה לחמוק מתשלום פיצויים לבעלי הקרקע הפרטיים שעליה פועל השדה, בנוסף למימוש הקרקעות שבבעלותה. בשם האינטרס הכלכלי הצר, טוענת המדינה כי נמל התעופה בן גוריון יוכל למלא את מקומו של שדה דב. זוהי טענה מופרכת".

 

חולדאי הזכיר כי גם הוועדה הציבורית בראשות מפקד חיל האוויר לשעבר האלוף (מיל') הרצל בודינגר עמדה על הצורך והחשיבות של שדה תעופה פנים ארצי, "לצערי, ראש הממשלה איתן בדעתו לסגור את שדה התעופה, וזאת מבלי שנמצאה כל חלופה ראויה שתשרת את תושבי ישראל. אנחנו בדקה ה-90'. אם ראש ממשלה ישראל לא ישנה את החלטתו - השדה ייסגר באופן בלתי הפיך בעוד כחודש. בשם פיצוי בעלי קרקע, הקמה של כמה אלפי יחידות דיור בודדות והעשרת כיסה של המדינה - תאבד מדינת ישראל משאב תשתיתי נדיר וראשון בחשיבותו ותוסיף להרחיב את הפער בין המרכז לפריפריה. יום אחד מדינת ישראל תזכור לרעה את מי שהחליט לזכור את שדה דב".

 

ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי אמר כי "זו עת חירום. אנחנו קוראים בקריאת מצוקה בדרישה לראש הממשלה לגלות אחריות ולהסיר או לדחות את רוע הגזרה. אנחנו מבקשים לעצור את הגרזן שהממשלה עומדת להנחית על תושבי אילת, על פרנסתה כלכלתה וחוליה. מדובר בגרזן שיחסל את העיר אילת. זהו צעד אווילי, כסילי ומיותר חסר אחריות שמביא ממשלה להתעמר באזרחיה. המדינה אומרת להם 'לכו תשרתו בדרום הרחוק', ואז זונחת אותם. שדה דב זאת התחנה המרכזית של האילתים". 

   

דוד פתאל, יו"ר ובעלי רשת מלונות פתאל, הזהיר כי "ייגרם נזק אדיר לתיירות באילת, באילת לא בנו בתי מלון בשנים האחרונות משהו כמו 20 שנה, ובדיוק אילת יכולה להתעורר אך במצב הזה אף אחד לא יבנה מלון כי זה יפגע בתיירות ביותר מ-20 אחוזים".

  

מנכ"ל רשת מלונות דן רונן ניסנבאום, אמר כי "נסיעה לאילת ברכב זה דבר מסוכן. במקום לשפר את המצב ולהשאיר או לפחות לדחות את ההחלטה הזאת ולתת לנו זמן להתכונן. למה דווקא ביולי? זה שיא העונה. כולנו לא מבינים לא אי אפשר לדחות את הדבר הזה בעוד כמה חודשים. כולם כמעט רוצים בכיוון אחד אבל כמה גורמים עם אינטרסים משפיעים על זה. יש על זה השלכות גם על הבחירות הבאות".

 

מטעם מנהלי שכונת הגוש הגדול בתל אביב נמסר: "מועד הפסקת הטיסות בשדה דב קבוע מזה זמן רב ל-1 ביולי, לאחר שנקבע, בין היתר, בהחלטות ממשלה ובחקיקה ועוגן בפסיקות בג"ץ. בהתאם נערכו כל הגורמים הרלוונטיים והושקעו כ- 230 מליוני שקלים בנתב"ג לצורך קליטת הפעילות האזרחית של שדה דב".

 

"צר לנו כי מופעלים לחצים פוליטיים כבדים ערב בחירות. ידוע לכל כי הפסקת הטיסות במועד שנקבע חיונית על מנת להוציא אל הפועל את התוכנית שאושרה להפקדה זה מכבר למתחם החדש. תוכנית זו בעלת תועלות אדירות לציבור הרחב, בהן בניית אלפי דירות במחירים מופחתים, יצירת 25,000 מקומות תעסוקה חדשים והעברת מיליארדי שקלים למימון בסיסי צה"ל לנגב.

 

"אבסורד שראש עיריית אילת, שפעל נמרצות להוצאת שדה התעופה מהעיר, זועק על מנת לכסות על חוסר התמודדותו עם מצבה של אילת בשנים האחרונות ואינו נלחם על שיפור השירותים הניתנים לתושבי אילת בעירם. כמו כן תמוהה התעלמות המלונאים וראש העיר מהעובדות הידיעות להם היטב כי מחירי הלינות הגבוהים והיעדר האטרקציות הם הגורמים המרכזיים למצב התיירות באילת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
שדה דב בתל אביב
צילום: shutterstock
מומלצים