העתיד של M: שוב דגמים עצמאיים, וגם חשמליים
ראיונות שהעניק לאחרונה מנכ"ל חטיבת הביצועים של ב.מ.וו לתקשורת העולמית עסקו בתכניות העתידיות של M - ויש חדשות מפתיעות
חטיבת M הספורטיבית של ב.מ.וו בוחנת ייצור דגמים עצמאיים לחלוטין, שאינם מבוססים על דגמי מותג האם. כך חושף מנכ"ל חטיבת הביצועים של היצרנית הבווארית, מרקוס פלאש, במספר ראיונות שהעניק לתקשורת במהלך אירוע השקת גרסאות M ספורטיביות לרכבי הפנאי X3 ו-X4 בארה"ב. עוד אמר כי הנהלת חטיבת הביצועים מתמקדת באחד מכלי הרכב הנמצאים בשלב הניסוי, אך סרב להתייחס באיזו קטגוריה הוא צפוי להשתלב. - האם מדובר במכונית-על בדומה לתכניות חטיבת AMG-מרצדס המתחרה, או דגם "רגיל" יותר.
ב.מ.וו חוגגת 30 ל-M1 עם מכונית תצוגה
המכונית העצמאית האחרונה שייצרה חטיבת M הייתה ה-M1 שהושקה בסוף שנות ה-70 ושווקה ללא הצלחה יתרה עד 81'. לפני מעט יותר מעשור הוצגה אמנם M1 הומאז' אך כשמה כן הייתה, תזכורת רומנטית למכונית העל האקזוטית שהייתה ראשונה ואחרונה כדגם עצמאי לחלוטין בחטיבת הביצועים.
פלאש התייחס גם לשמועות אודות M כל-חשמלית, והבהיר איזה סדרי עדיפויות מנחים כעת את החטיבה. "במקור, משפחת דגמי i אמורה הייתה לכלול רק דגמים חשמליים ועמדה לכאורה בקצה המנוגד לחטיבת הביצועים M. כיום זה השתנה. תחת חטיבת i יוצגו בעתיד דגמים מקוריים שמאחוריהם חשיבה שונה מבחינה טכנולוגית. יהיו שם כמובן דגמים חשמליים (לא רק), אבל גם בחטיבת M יהיו כאלה.
האם אכן תגיע M חשמלית בעתיד הקרוב? תשובותיו של פלאש מאשרות כי כך אכן יקרה. "אנחנו בוחנים את כל הטכנולוגיות, לרבות 48V, היברידי קל, היברידי-נטען וכל-חשמלי. עם זאת, ולמרות שיש לנו אפשרות להשתמש ביחידות (מנועים בעיקר) שדגמי ב.מ.וו רגילים משתמשים בהן, אנחנו ממש לא חייבים. יש בהחלט אפשרות שנפתח כאלה באופן עצמאי, שכן הדרישות שלנו שונות".
לפי פלאש, "רכב חשמלי ממוקד בדרך כלל בטווח (כמה שיותר גדול), בזמן שאנחנו ממוקדים - ונמשיך להיות - בביצועים. ולכן, גם המכוניות החשמליות שלנו יהיו בעלות יכולת ספורטיבית יוצאת דופן. כמו במקרה של ההנעה הכפולה (ומנועים מוגדשים), אנחנו אמנם לא נהיה ראשונים בין יצרניות מכוניות הספורט, אבל כן הכי טובים. ולא רק בקו ישר", הוסיף, תוך התייחסות חד-משמעית ליריבה הגדולה (והגדלה) בעידן הנוכחי, טסלה האמריקאית.
פלאש שדבריו התפרסמו במספר רב של כלי תקשורת, אמר גם כי להערכתו, הגבלת מהירות אפשרית על האוטובאן תזיק לכלכלה הגרמנית, בהתייחסו כמובן ליצרניות הרכב המקומיות. עוד אמר כי להערכתו יש עתיד גם למנועי דיזל, אך הבהיר כי השאלה סביבם אינה טכנולוגית אלא רק דעת הקהל. "לצערי, החלטות בנושא מתקבלות לא באופן רציונלי ולכן אני לא יכול להעריך מה יקרה בעתיד (עם מנועי דיזל)".