יוטיוב בוחנת שינויים במיוחד לילדים
בעקבות חקירה מתמשכת של נציבות הסחר הפדרלי, בכירים ביוטיוב בוחנים שינויים בשירות שמיועדים לאפשר צפייה בטוחה יותר לילדים. בין היתר, נבדקת האפשרות להעביר את כל התכנים המיועדים לילדים לאפליקציה נפרדת ולבטל את הניגון האוטומטי
האם יוטיוב עומדת להפוך למרחב ידידותי יותר לילדים? לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, בכירים בחברה בוחנים שורה של שינויים בפלטפורמה הפופולרית, שמטרתם לאפשר צפייה בטוחה יותר עבור ילדים מתחת לגיל 13. שינויים אלה הם כנראה תוצאה של חקירה מתמשכת מטעם נציבות הסחר הפדרלית בארצות הברית (FTC), בעקבות תלונות של קבוצות צרכניות, הנוגעות לדרך שבה יוטיוב אוספת מידע על משתמשים צעירים, לעיתים ללא הסכמה מפורשת של הוריהם.
על פי הדיווח, מנהלים ביוטיוב, כמו גם בחברה-האם, אלפבית, עוסקים בימים אלה בדרכים שבהן אפשר לייצר מרחב בטוח יותר עבור צופים צעירים - פלח שוק פופולרי ורווחי במיוחד בפלטפורמה. בין השינויים המוצעים - העברת כלל התכנים המיועדים לילדים לאפליקציית "יוטיוב קידס" הנפרדת, שאינה זמינה עדיין לשימוש בישראל. האפליקציה הייעודית מתוכננת כך שאינה אוספת מידע על קטינים, כך שהעברת כלל תכני הילדים לתוכה אמורה לפתור את סוגיית הפרטיות והמידע.
>> הורים, זה מה שהילדים שלכם רואים ביוטיוב
בנוסף, נבדקת האפשרות לבטל את תכונת הניגון האוטומטי של יוטיוב באפליקציה הייעודית לילדים. מדובר בשינוי מהותי, שכן מנגנון ההצעות האוטומטי של יוטיוב נחשב לכלי רווחי במיוחד, שמאפשר צפייה מתמשכת בתכנים (וגם בפרסומות), על סמך הצעות של הפלטפורמה. מנגד, זוהי גם התכונה שמושכת אליה אש בהקשר של שימוש ילדים בפלטפורמה: פעמים רבות הורים בוחרים סרטון מסויים וראוי לצפייה, אולם הניגון האוטומטי לוקח את הילדים הלאה, לעיתים אל תכנים הרבה פחות ראויים ומותאמים.
לפי יוטיוב, משתמשים צופים בכמיליארד שעות תוכן מדי יום. ההצעות האמורות עדיין נמצאות בשלבי דיון מתקדמים, אבל אם אכן יוחלט להוציאן לפועל - הרי שמדובר בשינויים משמעותיים למדי, שיחייבו התאמות תשתית גדולות. אבל עוד יותר מכך, הם יחייבו דיון ציבורי רחב בשאלת הגבולות - איך מגדירים מהו תוכן ראוי לילדים ומי מוסמך לשרטט את הקווים.