הכירו את VRWIZ
vrWiz היא חברת סטארטאפ בתחום המציאות המדומה, המפתחת את WizHub, פלטפורמת התקשורת של העתיד, שחזונה הנגשת תקשורת מרחבית וכלי יצירה ושיתוף לעולמות וירטואלים, כדי לאפשר לכל אדם, קהילה או עסק, להגשים את חלומותיהם במרחב הוירטואלי.
תעודת זהות:
מייסדים: מיתר מורן ואלירן ויג
שנת הקמה: 2018
הרעיון: פלטפורמת תקשורת מבוססת web ליצירה ושיתוף בעולמות וירטואליים
שנות עבודה בניו יורק: שנה וחצי
מספר עובדים בניו יורק: 3
איך נולד הרעיון?
שיתוף פעולה אמנותי פורה בינינו, מיתר ואלירן, הביא ליצירת חווית מציאות מדומה מצליחה. גילינו שאנחנו עובדים מעולה יחד כצוות והעבודה המשותפת הולידה מגוון רעיונות נוספים בתחום ה-VR. רצינו ליצור משהו, עוד לא ידענו מה בדיוק (משחק, כלי, אפליקצייה וכו׳) שיש לו יכולת להעביר אנשים חוויה משמעותית. אחרי תקופה של מחקרים וניסיונות, פיתוח פורמטים למשחקי VR ורעיונות שונים שצברנו, נוכחנו כמה קשה ומורכב לייצר עולמות וירטואליים, גם ברמת התוכנות והכלים, בתלת-מימד וגם כל המכניקות השונות הנדרשות כדי לאפשר אינטראקציה ולהפיח רוח חיים בסביבה שיצרת. התגבשנו לכדי הבנה שאנחנו רוצים ליצור פלטפורמה לאדם הממוצע, שהיא גם כלי יצירה פשוט וידידותי (כמו WIX לעולמות וירטואליים) וגם כלי תקשורתי-חברתי, קצת כמו פייסבוק- הדור הבא.
חשבנו איך ניתן לשמר ולחוות תכנים משמעותיים לאנשים, באופן מרחבי שאינו מוגבל לגלילה בפיד אינסופי. קבוצות וואטסאפ, תמונות ושיחות, למשל, הם דברים ששומרים ויש לנו קשר רגשי אליהם, אז למה לא לתת לאנשים מקום דינמי, תלת מימדי, להציג את התכנים האלו? מקום שניתן להזמין אליו אנשים, לטפח, להוסיף לו תכנים, ועם הזמן, אם זה חדר בין שני אנשים או קבוצה, המקום נהיה משמעותי עבורם ומתמלא בזכרונות ורגעים שלהם כמו בית או חדר אמיתיים.
מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?
ההבנה שבכדי להגשים את החזון, יהיה עלינו לייצר פלטפורמה לתקשורת, ולא רק סט של כלי יצירה ב-VR. החלטנו לפתח את הפלטפורמה בתחום חדש שנקרא WebVR, המאפשר לאנשים גישה לחלל הוירטואלי שלהם באמצעות לינק, דרך המכשיר הסלולרי ולא רק באמצעות משקפי מציאות מדומה.
לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?
אנחנו עדיין בהתחלה, ובשלב הזה בדרך כלל הפוקוס הוא האתגר הגדול ביותר. על מה להתמקד, האם לבזבז יום על כנס בשביל נטוורקינג או לעבוד עוד יום על אב-הטיפוס. אנחנו צוות קטן, לכן צריך לדעת להחליף בין כובעים שונים במהירות ובמיומנות כדי לזקק את המוצר ולהביא להשקעה.
מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?
כמו הרבה ישראלים אחרים בני דורנו, הגענו לפה לעשות תואר שני ונשארנו מכוח האינרציה. התחלנו כאן, כחברים מהשכונה בברוקלין, וכשהחלטנו להקים את החברה, זה היה נראה מהלך טבעי להישאר בניו יורק. גילינו שיש קהילת סטארט-אפ ישראלית גדולה ואיכותית מאוד בניו יורק, ושיש תמיד עם מי להתייעץ ובמי להיעזר. לחברה צעירה כמו שלנו, זה יתרון עצום. בנוסף לכך, אפשרויות החיבור עם משקיעים בינלאומיים ולקוחות פוטנציאלים הן אינסופיות ואנחנו מנסים למקסם את היתרון הגיאוגרפי הזה.
האם מחפשים עובדים?
כן, בעיקר מפתחי web 3D
מפת הסטארטאפים הישראלים בניו יורק הוקמה ב-2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל SOSA NYC.