שתף קטע נבחר
 

טסקו תתחרה באמזון - עם טכנולוגיה ישראלית

העיתון הבריטי טלגרף חושף כי טריגו ויז'ן הישראלית תקים חנויות ללא קופה עבור ענקית המרכולים טסקו, שיתחרו מול חנויות אמזון גו שייפתחו בקרוב בבריטניה. הטכנולוגיה הישראלית תושק בתחילת השנה הבאה בסניף שופרסל בת"א. סמנכ"ל השיווק ל-ynet: "יש הרבה מאוד עניין בטכנולוגיה שלנו"

רשת המרכולים הבריטית טסקו תפעיל חנות ראשונה ללא קופות באמצעות טכנולוגיה של חברת הסטארט-אפ הישראלית טריגו ויז'ן. העיתון טלגרף מגלה היום (ה') כי הטכנולוגיה הישראלית תאפשר לרשת הבריטית להתחרות בחברת אמזון, שעומדת לפתוח חנות "אמזון גו" ללא קופות בכיכר אוקספורד בלונדון.

 

אמזון הולכת ומסתמנת כיריבה הגדולה של ענקית הקמעונאות טסקו, עם כניסתה לתחום הקנייה המקוונת של מוצרי מרכול בבריטניה ולאחר שחתמה על הסכמי משלוח עם הרשת המתחרה Morrisons. אמזון כבר מפעילה 12 חנויות ללא קופות בארה"ב ובכוונתה להגיע ל-3,000.

 

הטכנולוגיה של טריגו ויז'ן הודגמה בכנס שנערך בלונדון בתחילת החודש. הן בטסקו והן בטריגו ויז'ן נמנעו מלאשר או להכחיש את הידיעה. רן פלד, סמנכ"ל שיווק בטריגו ויז'ן, אמר ל-ynet: "אין לנו מה להוסיף, אנחנו לא יכולים להגיב על האירוע". בעבר החברה ציינה כי היא נמצאת במשא ומתן עם שלוש רשתות קמעונאות בעולם. לדברי פלד, "יש הרבה מאוד עניין בטכנולוגיה שלנו ואנחנו נמצאים בשיחות עם כמה קמעונאים באירופה".

 

Trigo Vision (צילום: ניר בן צבי)
עובדי טריגו ויז'ן במתקן הדמיה במשרדי החברה (צילום: ניר בן צבי)

 

טריגו ויז'ן עוררה עניין עולמי בנובמבר האחרון, כשהציגה שיתוף פעולה עם רשת שופרסל הישראלית, שבמסגרתו מוקמת חנות ראשונה ללא קופות בישראל בסניף מגדל המאה של שופרסל בתל אביב. פלד אומר כי המערכת נמצאת עדיין בשלבי פיתוח, ועיקר העבודה נעשה בשעות הלילה, כשהחנות סגורה לקהל. הפתיחה הרשמית תיערך בתחילת 2020.

 

המערכת של טריגו ויז'ן מאפשרת ללקוחות לנוע באופן חופשי ברחבי החנות, להוסיף ולהוציא מוצרים מעגלת הקניות ולאחר מכן לצאת לדרכם ללא צורך לעבור בקופה. כמו באמזון גו, התשלום מתבצע באמצעות חיוב אוטומטי של כרטיס האשראי באפליקציה, ואולם טריגו ויז'ן מציעה גם חלופה: מעקב אוטומטי אחר הוספת המוצרים ולאחר מכן תשלום מהיר בקופה, לטובת מי שמעוניין לשלם במזומן למשל.

 

חנות אמזון גו בסן פרנסיסקו (צילום: Shutterstock)
חנות אמזון גו בסן פרנסיסקו(צילום: Shutterstock)

 

הטכנולוגיה של טריגו ויז'ן מבוססת על מצלמות וידאו פשוטות, חיישנים על המדפים ובינה מלאכותית (AI) שמסוגלת לזהות מה בדיוק נטלו הלקוחות, כולל מוצרים לא ארוזים ומוצרים שמתומחרים על פי משקל. קבלת ההחלטות אוטומטית לחלוטין לעומת החלופה שנדרשת לעיתים להחלטה של מפקח אנושי. לטענת החברה, טכנולוגיית זיהוי התמונה שלה משתמשת במספר מצלמות קטן משמעותית לעומת זו של אמזון, והיא ניתנת להתאמה לכל חנות ולכל רשת קמעונאות.

 

יתרון משמעותי של המערכת הוא האפשרות לעקוב אחר הרגלי הקנייה של הלקוחות והעדפותיהם ולשפר את המוצר הקמעונאי ואת החווייה המוצעת להם. יכולת זו מעלה כמובן שאלות של הבטחת פרטיות הלקוחות והחברה מדגישה כי המצלמות אינן מצלמות את פני הלקוחות והמערכת ממוקדת במוצרים בלבד.

 

"החנות של שופרסל היא בגודל של פי שניים או שניים וחצי יותר מזו של אמזון גו, ויש בה פי חמישה יותר מוצרים", אומר פלד, "אנחנו בונים את הטכנולוגיה עבור חנויות שכולנו קונים בהן מזון בעוד שאמזון גו היא בסופו של דבר חנות נוחות שמציעה חטיפים וארוחות צהריים לקחת למשרד. אנחנו מפעילים את הטכנולוגיה בחנות שיש בה מעדנייה, מאפייה וקצבייה, חנות אמיתית וזה מה שמדליק את העולם. יש הרבה מאוד ציפייה".

 

טריגו ויז'ן, שהוקמה אך ב-2017, גייסה לפני כשנה סכום של 7 מיליון דולר בהובלת קרנות ההון סיכון ורטקס וחץ. החברה הוקמה על ידי מיכאל גבאי ודניאל גבאי.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניר בן צבי
עובדי טריגו ויז'ן
צילום: ניר בן צבי
מומלצים