פיאט דוקאטו חשמלי - כאן בשנה הבאה
למרות שהיא מהאחרונות להציג גרסה חשמלית למסחרית, פיאט דוקאטו החדש עשוי להיות הדגם הראשון מבין מתחריו האירופאים שיעשה עלייה
חטיבת המסחריות של פיאט חושפת גרסה חשמלית מלאה לדוקאטו,
רכב ההובלות וההיסעים הגדול של היצרנית. לדברי סמל"ת היבואנית, הוא ינחת כאן כבר בשנה הבאה, במקביל לתחילת שיווקו באירופה.
יש לציין שפיאט היא מהאחרונות להציג מסחרית חשמלית, אחרי רנו מאסטר, מרצדס ספרינטר, פולקסווגן קראפטר, פורד טרנזיט ואפילו האח התאום המיוצר לצידו - פיז'ו בוקסר, שכבר הוצגו בגרסאות נטולות זיהום אוויר. הסיבה להצגת דגמים אלה נועדה לאפשר תנועת רכבים מסחריים, המשמשים להובלות סחורות במרכזי ערים באירופה נוכח תקנות זיהום שהולכות ומחמירות.
מבחינה עיצובית הדוקאטו החשמלי זהה לרגיל, ולדברי היצרנית יחידת ההנעה החשמלית אינה פוגעת מהותית ביכולת. נפח ההטענה זהה ועומ על בין 10 ל-17 קו"ב בהתאם לגרסה, וכושר ההעמסה עומ על 1950 ק"ג, 240 ק"ג פחות מהגרסה הרגילה. המנוע החשמלי מפיק 122 כ"ס ו-28.5 קג"מ, 8 כ"ס פחות ו-3.5 קג"מ פחות מגרסת הבסיס של מנוע טורבו דיזל 2.2 ליטר בדוקאטו המשווק כאן.
בהתאם לשימוש העירוני ועל מנת לייעל את צריכת החשמל, המהירות המרבית מוגבלת ל-100 קמ"ש, 55 קמ"ש פחות מגרסת הדיזל. פיאט לא ציינה את קיבולת המצברים, פרט לכך שיהיו כמה אפשרויות בחירה עם טווח נסיעה של בין 220 ל-360 ק"מ על פי תקן NEDC. גם משך זמן הטעינה טרם פורסם.
פיאט דוקאטו חשמלי