ליברמן, יוסי בנאי והאיש שנחטף על ידי חייזרים: הסרטים הישראלים בפסטיבל ירושלים
בתחרות העלילתית בפסטיבל הקולנוע ירושלים יתחרו בין השאר סרטיהם של ירון שני, גור בנטביץ' ודוד אופק. בתחרות התיעודית ישתתפו סרטים על אביגדור ליברמן ויוסי בנאי, וסרט על אדם שטוען שנחטף על ידי חוצנים
פסטיבל הקולנוע ירושלים ה-36 במספרו פרסם היום (ד') את 14 הסרטים הישראלים שישתתפו בתחרות הישראלית והתיעודית בפסטיבל, שיפתח ב-25 ביולי.
בתחרות חג'ג' לקולנוע ישראלי עלילתי יתחרו "עיניים שלי", סרטו השני של ירון שני בטרילוגיה על אהבה (הראשון היה "עירום"). הסרט השתתף בפסטיבל ברלין ועוקב אחר קצין משטרה מוערך שמושעה מעבודתו לאחר ששני נערים מתלוננים כי פגע בהם מינית. סרט נוסף שהוקרן בפסטיבל ברלין ומגיע לירושלים הוא "היום שאחרי לכתי" של נמרוד אלדר, על אב חד-הורי (מנשה נוי) שמתמודד עם רצונה של בתו המתבגרת לשים קץ לחייה.
יוסי עטיה ודוד אופק, שזכו במענק פיתוח במסגרת חממת הקולנוע של סם שפיגל, יציגו את הקומדיה הרומנטית "היום נולדתי בירושלים ואני עדיין חי", במרכזה ירושלמי שמתחיל להעביר סיורים קבוצתיים בעקבות פיגועים מפורסמים שאירועו ברחוב יפו בירושלים. בהמשך לז'אנר הקומי, יתחרה גם "קצפת ודובדבנים" של גור בנטביץ' על במאי סרטים חסר מנוח שחרד מפני כישלון, איבוד שליטה ומוות, כל זה רגע לפני הפריימירה של סרטו החדש.
שלושת הסרטים הנוספים שיתחרו הם "ככה את אוהבת" של לימור שמילה ("מונטנה") על זוג שמערכת היחסים ביניהם עוברת טלטלה לאחר לידת בתם הבכורה; "המתים של יפו" של רם לוי על שלושה ילדים מהגדה המערבית שמוברחים ליפו; ו"אלוהי הפסנתר" של איתי טל, על אישה שמגיעה משושלת של מוזיקאים קלאסיים, בנה נולד חירש אבל היא תעשה כל שביכולתה כדי שיהפוך למלחין.
בנוסף יתחרו שבעה סרטים דוקומנטרים במסגרת תחרות ון ליר לקולנוע ישראלי תיעודי. אחרי שבשנה שעברה זכינו לצפות בסרטים תיעודיים על נתניהו ("קינג ביבי") ועל משה כחלון ("המועמד") מגיע סרטה של נורית קידר "ליבר-מן". בטיימינג מושלם היא מתמקדת באיש שבגללו יש בחירות נוספות השנה - אביגדור ליברמן.
להבדיל אלפי הבדלות, דמות נוספת שזוכה לתיעוד קולנועי בתחרות היא יוסי בנאי. בסרט "להאיר את יוסי" מרכיבים קובי פרג' ומוריס בן מיור ממואר קולנועי על חייו ודמותו בעזרת קטעי ארכיון שונים המלווים בקולו של בנאי.
שלושה סרטים בתחרות התיעודית עוסקים במאבקים חברתיים, שניים מהם בחברה הערבית. "מתחם חסן עפרה" של יואב גורפינקל עוקב אחר מאבקם של תושבי מתחם חסן ערפה, מובלעת מוזנחת בלב תל אביב הנמצאת בתהליך הריסה לטובת בנייתם של בנייני יוקרה. "מאה אחוז" של יעל קיפר ורונן זרצקי מתעד את הכפר הדרוזי בית-ג'אן שרושם מספר שיא של הזכאים לתעודת בגרות - 100 אחוז, אולם גם זה לא מבטיח עתיד הוגן לתושביו; ו"לא מוכר", סרטה של אנה אוליקר, מתמקד בצעיר בדואי המנסה לשכנע את תושבי הכפר ביר-הדאג' לקבל על עצמם תוכנית ממשלתית שתסדיר את היישוב הלא מוכר. רק לאחר שאחותו מצטרפת למאבק העניינים מתחילים לזוז.
בנוסף ישתתפו בתחרות גם "פישטייל" של עמנואל מאייר על זוג שנקרע בין החיים במערב לחיים באפריקה. בעוד שהגבר חולם לשוב ליבשת השחורה על מנת לתרום להתפתחותה, אשתו עסוקה בגידול הילדים.
אבל נראה כי מעל כולם בולט תקצירו של הסרט שחותם את הרשימה - "פאראנו" של אריאל סמל, שבמשך שנים טוען שנחטף על ידי חוצנים בחדר השינה שלו לפני יותר מ-20 שנה ומאז הוא לא מפסיק לתעד באובססיביות את חייו.
מלבד 14 הסרטים המשתתפים בתחרויות אלו, במהלך הפסטיבל תינתן במה נוספת לקולנוע ישראלי הן במסגרת פנורמה או בהקרנות מיוחדות כמו העותק המשוחזר של "בר 51" של הבמאי עמוס גוטמן. בנוסף תתקיים תחרות של סרטים ישראלים קצרים ותחרות לקולנוע נסיוני.