אופל אסטרה מתעדכנת
היצרנית הגרמנית חושפת מתיחת פנים לאסטרה, במטרה להתמודד עם המתחרות החדשות בקטגוריה. עוד לא ברור האם ומתי תגיע לישראל, לאחר הפסקת שיווק הדגם היוצא
אופל חושפת מתיחת פנים לאסטרה
(דור 6), המשפחתית הקומפקטית של היצרנית. כפי שדיווחנו כאן, שיווק האסטרה הופסק בישראל
עם מעבר זיכיון הייבוא לידי לובינסקי,
ועוד לא ברור מתי תוצע כאן שוב בגרסתה העדכנית הנחשפת כעת.
מבחינה עיצובית העדכון צנוע, עם סבכה קדמית שונה ויחידות תאורה משולבות לד. בתא הנוסעים תמצאו לוח מחוונים שונה ומסך מגע ברזולוציה גבוה יותר, בעוד שלרשימת האבזור האופציונלי נוספו אוורור ועיסוי למושבים הקדמיים, מצלמת נסיעה קדמית ומערכת שמע של BOSE. מערכת הבלימה האוטונומית כוללת כעת גם זיהוי הולכי רגל, בנוסף לשמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה דינמית וזיהוי תמרורים שהוצעו בעבר.
האסטרה מצויידת במנועים חדשים, במטרה לצמצם פליטת מזהמים ולאפשר צריכת דלק נמוכה יותר, אך אלה יחידות הנעה שפותחו על ידי אופל בשיתוף ג'נרל מוטורס בעלת הבית הקודמת. זאת מפני שאלו של קונצרן PSA - בעלת השליטה הנוכחית, לא מותאמות לפלטפורמה. בהיצע יש טורבו בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר חדש, שיוצע כגרסת הבסיס עם שלוש רמות הספק (110, 130 או 145 כ"ס), בשידוך לתיבת שישה הילוכים ידנית בלבד. ה-1.4 ליטר טורבו בנזין, מפיק 145 כ"ס ו-24 קג"מ (5 כ"ס וקג"מ אחד פחות מבעבר), ומשודך לתיבת הילוכים רציפה במקום שישה הילוכים אוטומטית (פלנטרית) בדגם הקודם.
בנוסף, יוצע מנוע טורבו דיזל שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר בשתי רמות הספק (105 או 122 כ"ס), בשידוך לתיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית עם תשעה יחסים כאופציה בגרסה החזקה. שינויים נוספים נוגעים למיתלים עם בולמי זעזועים חדשים, המבטיחים שיפור בנוחות הנסיעה – מנקודות התורפה של האסטרה היוצאת.
אופל אסטרה