שתף קטע נבחר

צפו: דריפטים על עיוור, בשלט רחוק

מה קורה כשמבקשים מנהג פורמולה דריפט לעשות פעלולים ברכב אוטונומי עם שמשות אטומות, בשליטה מרחוק עם בקרים מבוססי מציאות מדומה? "זה היה פשוט בלתי יאומן"

עם שמשות אטומות לחלוטין, כשמצלמות של סמארטפון מתפקדות במקום עיניים, הצליח נהג מרוצי הפורמולה דריפט, ווהן גיטין ג'וניור, לעשות את הבלתי יאומן: דריפטים במכונית אוטונומית, על עיוור, בנהיגה מרחוק ובאמצעות בקרי מציאות מדומה (VR). ככה זה נראה:

 

 

מדובר בהדגמה של יצרנית הטכנולוגיה לרכבים אוטונומיים, Designated Driver, המפתחת מערכות לנהיגה בשליטה מרחוק במכונית אוטונומית, במצבים מאתגרים במיוחד. השליטה במכונית, אב-טיפוס על בסיס לינקולן MKZ, התבצעה מחדר בקרה מרוחק. גיטין נעזר לצורך הנהיגה בבקרי שליטה מעולם המציאות המדומה - כולל הגה, דוושות ומשקפיים. 

 

דריפט שלט רחוק ()

שמשות המכונית נאטמו לחלוטין לצורך ההדגמה, ואת העין האנושית החליפו מספר סמארטפונים מדגם סמסונג גלקסי S10, שהוצבו בזוויות שונות ושידרו את התמונות לחדר הבקרה. הניסוי לקח בחשבון גם קישוריות סלולר מוגברת נדרשת - והדבר נעשה באמצעות רשת 5G של חברת וודהפון. השימוש בדור החמישי של הקישוריות הסלולרית, איפשר חוויית שליטה טובה במכונית, גם מרחוק. זאת בזכות זמן השהייה מקוצר וכמעט בלתי מורגש, המתאפשר בדור החדש.

 

וון גיטין ג'וניור דריפט בשלט רחוק ()

ווהן גיטין ג'וניור, שנבחר לביצוע התרגיל, הוא נהג תחרויות פורמולה דריפט שגרף תהילה בהיותו הראשון להקיף את הנורבורגרינג בסגנון נהיגה זה. בסיום ההדגמה, שנערכה במהלך פסטיבל המהירות של גודווד בסוף השבוע האחרון, אמר גיטין: "כדי לבצע סגנון נהיגה כזה, אתה צריך להיות מוכן מראש עם פעולות הדוושות וההיגוי שחייבות להיות מהירות ומדויקות. זה היה פשוט בלתי יאומן, אין שום השהיות בין הפקודות שלי מחדר הבקרה לפעולה של המכונית עצמה, כל פקודות ההיגוי, התאוצה והבלימה התבצעו כל מהר מהר, כאילו אני יושב בתוך המכונית. אם זה לא היה ככה - לא הייתי מצליח לשלוט בה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים