בנטלי: הצצה לעתיד יוקרתי, חשמלי ואוטונומי
יצרנית היוקרה הבריטית חושפת קונספט לרגל חגיגות המאה שלה. אב-הטיפוס מהווה הצצה לדגמי החברה בעוד כעשור וחצי - חשמלי, אוטונומי ויוקרתי, המאפשר התאמה אישית
בנטלי חושפת את ה-EXP 100,
קונספט למכונית חשמלית ואוטונומית, שהוצג לרגל חגיגות המאה למותג היוקרה הבריטי. מדובר בהצצה לדרך שבה ייראו מכוניות ה-GT של בנטלי ב-2035.
עיצוב ה-EXP 100 שומר על מרכב קופה, אם כי מכסה המנוע קצר מבדגמים אחרים הודות ליחידת ההנעה החשמלית. יחידות תאורה עגולות מלפנים וצרות מאחור בעיצוב קריסטל, סבכה קדמית ענקית ומוארת, חישוקים ייעודיים וויתור על מראות צד להפחתת מקדם גרר, גג שקוף ובעיקר דלתות הנפתחות כלפי מעלה, יוצרים מראה המשלב היטב בין קלאסיקה למודרניות.
לדברי היצרנית, עיצוב הפנים עושה שימוש בחומרים כמו שטיחי צמר מחוות בבריטניה, טקסטיל דמוי-עור עשוי שאריות מתעשיית היין, וגימורים מעצי נהרות גדושים בנחושת, בני 5,000 שנה. תא הנוסעים מציע התאמה אישית לטעם הלקוח, לאופי הנסיעה ולמזג האוויר, החל בקונפיגורציית ישיבה משתנה לעד ארבעה נוסעים, כיוון להגה ולדוושות לשליטה ידנית או נהיגה אוטונומית, השחרת החלונות לפרטיות מרבית בנסיעה בעיר למשל, או להיפך - על מנת להכניס תאורה טבעית לתא בנסיעה מחוץ לה.
יחידת ההנעה החשמלית משלבת בין ארבעה מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל, מה שמאפשר הכוונת מומנט משתנה. המומנט המשולב עומד על 153 קג"מ (נתון הספק לא פורסם), ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-2.5 שניות ו-300 קמ"ש מרביים. טווח הנסיעה עומד על 700 ק"מ, ושימוש בטעינה מהירה יאפשר למלא את המצברים בתוך כ-15 דקות ל-80%.
השגת הביצועים התאפשרה לא רק בשל נתוני התפוקה, אלא גם הודות למשקל עצמי נמוך ביחס למימדים הגדולים (5.8 מטר לאורך ו-2.4 לרוחב) וליחידה החשמלית, שעומד על 1.9 טון, כ-350 ק"ג פחות מקונטיננטל GT הקטנה ממנה משמעותית.
בנטלי EXP 100