היהלומנים נגד יהלומי המעבדה ולאונרדו דיקפריו
בורסת היהלומים הישראלית יוצאת בקמפיין נגד יהלומי המעבדה, שבהם מושקע השחקן המפורסם ומכירותיהם בעולם מזנקות על רקע שיווקם כ"טהורים מוסרית"
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברה של נשיא הבורסה ליהלומים לשעבר בחובות
יהלומים וכסף בשווי מאות אלפי שקלים נגנבו מהבורסה ברמת גן
כונס נכסים לדירת יוקרה של היהלומן אורי שוורץ בגלל חוב
אף שהמכירות של יהלומי המעבדה תופסות רק 3% מכלל מכירות היהלומים בעולם, היהלומנים חוששים שמכירותיהם יזנקו על חשבון הדבר האמיתי. החשש נובע בין היתר מכך שמכון התקנים האמריקאי קבע שאין לכנותם "סינטתיים", אלא "יהלומי לאב", שם המעניק למוצר תדמית מכובדת יותר.
במגזין "אקונומיסט" פורסם באחרונה דוח של חברת הייעוץ פרוסט אנד סאליבן שמעריכה כי מכירות יהלומי הלאב יצמחו בחדות. אחת הסיבות להצלחתם של יהלומי הלאב, מלבד מחירם הנמוך, היא שהם משווקים כ"טהורים מוסרית". היצרנים מדגישים שבייצורם של יהלומי לאב אין חשש לניצול עובדי מכרות ואין חשש מיהלומי דמים המממנים קבוצות ומשטרים שפוגעים בזכויות אדם.
800 דולר לאבן במקום 3,200
בורסת היהלומים הישראלית, שאוסרת סחר ביהלומי לאב בתחומה, הפיקה בשיתוף עם הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים סרטונים המופצים בעולם עם המסר: "בעידן הפייק, יהלום הוא הדבר האמיתי". זו הפעם הראשונה שהענף מפרסם קמפיין עולמי בדיגיטל. אחד הסרטונים שמופץ ברשת מראה גבר כועס על בת זוגו כשהוא מגלה ששעון הרולקס שקיבל ממנה מזויף, והיא בתגובה אומרת לו שגם היהלום שהביא לה הוא פייק.
המאבק מתרכז בצעירים מפני שהם הקונים הפוטנציאליים של טבעות אירוסין משובצות יהלום. יורם דבש, נשיא בורסת היהלומים הישראלית, אמר כי המאבק הוא על בידול בין יהלומי לאב ליהלומים מקוריים. לדבריו, הענף פועל לסימון יהלומי לאב באמצעות לייזר ובנוסף מנסה לגרום להוספת הערה על החשבונית ללקוח.
חברת דה בירס מדרום אפריקה, מתאגידי מכרות היהלומים הגדולים בעולם והמתחרה של אלרוסה, בחרה להילחם בתופעה בדרך מקורית: היא פתחה אתר מכירות בו היא מוכרת יהלומי לאב במחיר נמוך במיוחד - 800 דולר לאבן במקום 3,200 ליהלום אמיתי זהה, במטרה למצב את הלאב כמוצר זול ולא יוקרתי.