אחרי הסכסוך המסחרי: נטו תספק ליינות ביתן בשר טרי
בעוד שהרשתות שופרסל ורמי לוי הפכו ליבואניות בשר טרי בעצמן, יינות ביתן מוותרת על הבשר שייבאה מפולין ותמכור את מותג אנגוס שנטו מייבאת. מהרשת נמסר כי "מדובר בפיילוט"
מלחמות הבשר: למרות היסטוריית סכסוכים בין נטו של דודי עזרא לרשת יינות ביתן של נחום ביתן, שבעבר הביאו לנתק ארוך בין השתיים, נטו הפכה לראשונה לספק את הבשר הטרי של הרשת. היבוא של נטו מחליף בקצבייה את הבשר הפולני ואת מוצרי "אדום אדום" של תנובה.
חותכים בבשר החי: האם תם עידן הקצבים בסופרמרקטים?
מקצץ בבשר החי: רמי לוי מוותר על הקצבים וישווק רק בשר ארוז
חברת נטו נכנסת לשוק הטבעוני עם השף שגב משה
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כניסת נטו ליינות ביתן מתבצעת לאחר שחדלה לאחרונה להיות ספקית בשר טרי לשופרסל, משום שהרשת החלה לייבא בעצמה בשר מפולין שמחליף את הבשר הצרפתי שנטו ייבאה עבורה.
לפני שלוש שנים בלבד נטו סייעה והייתה חלק מהשקת המותג הפרטי של שופרסל בבשר הטרי, תוך שהרשת מנכסת לעצמה את "אנגוס" כמותג. כיום גם הקצביות של יינות ביתן-מגה שודרגו והוצב בהן שילוט ממותג לשלושת סוגי הבשר הטרי שמייבאת נטו, בהם אנגוס ארגנטינאי או אמריקני. העובדה שנטו משווקת אנגוס לרשתות אחרות, פירושה ששופרסל, למרות שהשקיעה במותג, שוב אינה בלעדית בו.
השינויים בענף מסמלים את המהפך שעוברים יחסי ספק-רשת, מאחר שרשתות המזון הגדולות הופכות גם ליבואניות, בעוד שבעבר הספקת הבשר נעשתה על ידי ספקים חיצונים. גם רמי לוי מייבא בשר מפולין, ואפילו תנובה החלה לייבא בשר מפולין, אותו היא משווקת ללא מיתוג.
"פיילוט ב-15 סניפים"
בזמן השקת אנגוס בשופרסל, נטו ייבאה עבורה את הבשר מארגנטינה תוך שימוש במכסות שלה ליבוא בשר פטור ממס. בהמשך החלה שופרסל לייבא בעצמה את האנגוס, תחת מכסות שבהן זכתה בעצמה במכרז ממשלתי. הקשרים של שופרסל עם נטו כספק נמשכו, ונטו ייבאה לה בשר טרי צרפתי שמחירו נמוך משל האנגוס והיה אמור להיות מענה זול יותר. התחרות מצד רמי לוי, שמוכר את הבשר הפולני המוזל, הביאה את שופרסל להחלטה לייבא גם היא מפולין, על חשבון הבשר הצרפתי.
נטו סירבו להגיב. מיינות ביתן נמסר כי בשלב זה מדובר בפיילוט הכולל 15 סניפים, הן של מגה והן של יינות ביתן, בהם הסניפים פנקס ת"א, מרום נווה, רעננה, רחובות ועוד.
מרשת יינות ביתן נמסר בתגובה: "לקבוצת יינות ביתן כ-180 סניפים עם מגוון רחב של קהלים עם צרכים שונים ברחבי הארץ. הקבוצה בוחנת שיתופי פעולה עם מגוון ספקים בו זמנית, במטרה לתת את המענה האופטימלי לצרכנים השונים בכל נקודת מכירה. מדובר בפיילוט מצומצם בכ-15 סניפים בלבד".