אודי חושפת Q3 כמו-קופה
היצרנית הגרמנית חושפת גרסת ספורטבק בעלת עיצוב דמוי קופה, לרכב הפנאי הקומפקטי שלה. בישראל הוא צפוי לנחות בתחילת 2020
אודי חושפת את ה-Q3 ספורטבק, גרסת "כמו-קופה" לרכב הפנאי הקומפקטי של היצרנית, שתתמודד מול מתחרים כמו ב.מ.וו X2. לישראל היא תגיע בתחילת 2020.
מבחינת המידות, הדגם החדש ארוך ב-1.5 ס"מ (450) ונמוך ב-5.5 ס"מ (156), בין היתר בשל ויתור על פסי הגגון. בסיס הגלגלים (268 ס"מ) ונפח תא המטען (530 ס"מ) נותרו זהים, והיצרנית מבטיחה מרחב מחיה נדיב לנוסעים מאחור, הודות לאפשרות כיוון למרחק של הספסל האחורי (13 ס"מ לפנים-אחור) כציוד תקני.
מבחינה עיצובית החזית זהה ל-Q3 הרגיל, למעט סבכה בעיצוב שונה עם אפשרות בחירה בסמל המותג בצבע שחור. עיקר הבידול הוא באחוריים, עם קורה C המשתפלת בחדות לאחור ופגוש שונה עם מסיט אוויר גדול יותר. בתא הנוסעים יש הגה שטוח בחלקו התחתון ומושבים המציעים תמיכה משופרת. מלבד זאת עיצוב הפנים זהה לרבות לוח מחונים דיגיטלי ("10.25 בגרסאות הבסיס או "12.3 בבכירות), ומסך מגע גדול ("10.1) המופנה בזווית לכיוון הנהג, וכולל צימוד Apple Car Play ו-Android Auto.
הספורטבק יוצע בתחילה עם מנועי ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר מוגדשים – בנזין עם 230 כ"ס ב-45TFSI, או דיזל עם 150 כ"ס ב-35TDI. שניהם משודכים לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד והנעה כפולה קבועה. בהמשך יתווסף להיצע גם מנוע בנזין חלש יותר, הנתמך מערכת היברידית קלה 48V לצמצום צריכת הדלק.
הספורטבק גם מקבל כיול שונה להגה על מנת לשפר את הדיוק והמשוב. מערך המיתלים זהה ל-Q3 הרגיל, עם אפשרות לבחירה בכיול רגיל או קשיח ללא תוספת תשלום. כאופציה יוצעו בולמי זעזועים אדפטיביים המאפשרים קשיחות משתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר.
הכותב חבר מערכת iCar