הפסד עצום לבואינג ברבעון השני של 2019
ענקית התעופה שמטוסי ה-737 מקס שלה קורקעו לאחר ההתרסקויות, רשמה ברבעון השני של 2019 הפסד נקי של 2.9 מיליארד דולר לעומת רווח של 2.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד; ההכנסות נפלו ב-35% ל-15.8 מיליארד דולר
בואינג דיווחה היום (ד') על הפסד משמעותי ברבעון השני של 2019, על רקע העלויות הגבוהות הנובעות מהקרקוע המתמשך של מטוסי 737 מקס לאחר שתי התרסקויות קטלניות בתוך 5 חודשים. יצרנית המטוסים האמריקאית דיווחה על הפסד למניה של 5.82 דולרים והכנסות של 15.8 מיליארד דולר. לשם השוואה, ברבעון השני של השנה שעברה, דיווחה החברה על רווח נקי של 3.33 דולרים למניה ועל הכנסות של 24.8 מיליארד דולר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
קרקוע המטוסים הפיל את הרווח של בואינג ב-21%
"אל תצלול!": עדויות טייסי הבואינג 737 MAX שהזהירו כבר לפני חודשים
בדרך לקרקוע: נחיתת חירום לדגם החדש של בואינג
תחזיות האנליסטים לרבעון הנוכחי עמדו על רווח של 1.87 דולרים למניה והכנסות של 18.6 מיליארד דולר. במקביל, החברה דיווחה כי סיפקה 104 מטוסים פחות ללקוחות במהלך הרבעון, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
התוצאות משקפות הוצאה חד פעמית של 4.9 מיליארד דולר בשל קרקוע המטוסים במרץ, לאחר שתי התרסקויות שגרמו למותם של 346 אנשים.
חטיבת המטוסים המסחריים של בואינג דיווחה על ירידה של קרוב ל-100% ברווח התפעולי, על רקע המשבר במטוסי 737 מקס. כתוצאה מכך, המשלוחים של מטוסים מסחריים נפלו ל-90 מ-194. עם זאת, בבואינג ציינו כי הפגיעה ברווחיות כתוצאה מהמשבר קוזזה בחלקה על ידי שיפור שולי הרווח במטוסי 787 דרימליינר.
חטיבת השירותים של החברה היוותה נקודת אור, וההכנסות שלה טיפסו ב-11% ל-4.5 מיליארד דולר. עלייה בהכנסות נרשמה גם בחטיבת הציוד הצבאי, שדיווחה על עלייה ל-6.6 מיליארד דולר בהכנסה הודות לעלייה במכירות של לוויינים וכלי נשק. החטיבה המשיכה להשיג חוזים רווחיים עם הפנטגון גם הרבעון, כולל חוזה בשווי של 194 מיליון דולר לבניית הדור הבא של מסוקי MH-47G Chinook וחוזה נוסף בשווי 250 מיליון דולר עם חיל האוויר האמריקאי.