שתף קטע נבחר

אושרה ייצוגית נגד בזק בינלאומי: העלתה מחיר ללא עדכון הצרכן

המחוזי בת"א אישר את התביעה, שהוגשה בטענה כי החברה אינה מוסרת ללקוחותיה הודעה בכתב על העלאת מחיר העסקה, בתום התקופה הקצובה בה הוא תקף - אלא רק בהודעה למייל אותו היא בעצמה נתנה למבקש השירות

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר היום הגשת תביעה ייצוגית נגד חברת בזק בינלאומי. זאת לאחר שנטען כנגד החברה כי אינה מוסרת ללקוחות מסוימים הודעה בכתב בדבר העלאת המחיר בתום המועד בעסקה לתקופה קצובה.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

נחתם הסכם קיבוצי בבזק בינלאומי; כ-320 עובדים יפרשו

עובדי בזק בינלאומי הפגינו נגד המיזוג עם פלאפון ו-yes

מלחמת הטריפלים: כמה תשלמו - ומה תקבלו בתמורה

 

בבקשה מודגש כי לאורך כל תקופת ההתקשרות עם החברה לקבלת שירותי אינטרנט, ובפרט בסמוך למועד סיום התקופה הקצובה והעלאת העסקה בדצמבר 2014, לא קיבל הודעה בדבר השינוי הצפוי בעלות העסקה. למבקש התברר כי הודעות וחשבוניות בדבר העסקאות בהן התקשר עם החברה, ובכלל זה ההודעה בדבר סיום תקופת ההטבה והעלאת מחיר העסקה, נשלחו לתיבת דואר אלקטרוני אישית שהקצתה החברה למבקש. המחלוקת בין הצדדים מתמקדת בשאלת אופן משלוח ההודעה בדבר סיום תקופת ההטבה.

ביהמ"ש אישר תביעה ייצוגית נגד בזק בינלאומי בנושא סיום תקופת ההטבה ()
ביהמ"ש אישר תביעה ייצוגית נגד בזק בינלאומי בנושא סיום תקופת ההטבה
 

המבקש טען כי על החברה מוטלת חובה להודיע ללקוחותיה על סיום תקופת ההטבה בטרם תהא רשאית להעלות מחירים עבור השירות אותו היא מספקת בעסקאות קצובות. מנגד טענה החברה כי לקוחותיה מיודעים בכל דרך אפשרית בדבר תקופת ההטבה, התנאים בסיומה ומועד סיומה. לטענת המבקש, הודעה בדבר סיום תקופת ההטבה לא נשלחה כדין, כיוון שהיא נשלחה לתיבה האישית שהחברה הקצתה לו - חרף העובדה שלא עשה בה שימוש.

 

"לא ניתן להסיק שהחברה אכן מקבלת את הסכמת לקוחותיה"

השופט רחמים כהן החליט לאשר הייצוגית וקבע כי "שעה שבפערי המידע בין החברה לבין לקוחותיה ידה על העליונה והיא זו המחזיקה במידע אשר יכול לתמוך בטענותיה, התשתית הראייתית שהניחה החברה אינה מספיקה לצורך הוכחת טענותיה בדבר קיום מדיניות סדורה, בעת שיחת ההצטרפות לצורך קבלת הסכמת הלקוחות לאופן משלוח תכתובות בזק. בהעדר נתונים כאמור לא ניתן להסיק שהחברה אכן מקבלת את הסכמת לקוחותיה למשלוח תכתובות בזק לתיבה האישית".

 

השופט קבע כי הקבוצה המיוצגת הינה "כל לקוח של בזק בינלאומי אשר החברה התקשרה עמו בהסכם לתקופה קצובה, ואשר בחלוף התקופה הקצובה גבתה ממנו מחיר גבוה יותר עבור השירותים המסופקים לו על פי ההסכם וזאת מבלי שקיבל על כך הודעה מראש ובכתב ומבלי שנתן לחברה הסכמה לקבלת הודעות ועדכונים באמצעות דואר אלקטרוני וזאת בשבע השנים שקדמו להגשת הבקשה לאישור ועד 25 ביולי 2019".

 

יחד עם זאת, השופט קבע כי המבקש לא הוכיח לגביו עילת תביעה אישית ולכן אין הוא יכול לעמוד בראש חברי הקבוצה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים