שתף קטע נבחר
 

הנה דבר שלא מספרים לכם כשקונים רכב חדש

אחד הדברים החשובים ביותר בכל עסקה היא לא להיות מופתעים. בוודאי כשההפתעה תעלה לכם עוד אלפים רבים של שקלים בשנה. וכן, ביטוח לנהגים צעירים הוא יקר מאד

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

אין דבר יותר מעצבן מלדעת שהשקעת סכומי כסף גדולים ומכבידים במכונית חדשה, לחשוב שסיימת עם זה, לדעת פחות או יותר שיש לך עוד הוצאה קטנה - וסיימת: ואז לחטוף עוד בומבה של הוצאה. אבל זה ככה: אנו הישראלים לא קונים מכונית חדשה כל שנה. בדרך כלל קונים רכב חדש כל שלוש ארבע שנים, ובדרך כלל לאותו הרכב יש יותר מנהג יחיד. וכאן נתקלים בשורה של מוקשים שעליהם לא חשבנו - מוקשים שעולים לנו המון כסף.

 

עיבוד תמונה (עיבוד תמונה. צילום: Shutterstock)
(עיבוד תמונה. צילום: Shutterstock)
 

ניקח לדוגמה את משפחת כהן, שיש לה מאזדה, או טויוטה, מודל 2012. למשפחת כהן יש שני ילדים, בן ובת. הבן עדיין בתיכון והבת חיילת, הוא בן 18 והיא בת 19. אז הייתה לנו מכונית מודל 2012 שאבא כהן נהג בה כל יום לעבודה, היא שווה פחות או יותר שבעים אלף שקלים, ולכן משפחת כהן ידעה פחות או יותר כמה עולה לבטח אותה.

 

בליסינג פרטי תפעולי זה עובד אחרת. עלויות הביטוח נמוכות משמעותית, כי מדובר בחברה שמבטחת אלפי רכבים, שיש לה השפעה על חברת הביטוח. אבל משפחת כהן אינה חברת ליסינג. גם התחזוקה של המכונית, הפנצ'רים, הטסט, הכל נופל על אדון כהן. את הבת צירפו גם לביטוח ועם הבן חיכו עוד קצת.

 

עכשיו יש למשפחת כהן מכונית חדשה בבית, היא עלתה 150 אלף שקל בגלל שאבא כהן רוצה רכב פנאי, להתפנק קצת אתם יודעים. אז אנחנו קופצים במחיר בשבעים ומשהו אלף שקלים, ובגלל שיש עכשיו ג'יפון יפה בחניה, אז צריך לעשות ביטוח כמו שצריך, להרחיב את הפוליסה, להוסיף עוד כיסוי, אנחנו לא רוצים ששריטה אחת תהרוס לנו את כל האוטו, נכון? אז אוקיי, נשב ונעשה חשבון, נתקשר לסוכן הביטוח. אז מגיעות הבשורות הראשונות: אוטו חדש עולה לנו הרבה יותר לבטח. לא נורא, יש תשלומים, כדי שלא נרגיש את המכה. סבבה.

 

ואז נזכרים שאבא כהן היה מעורב השנה בתאונה. זו לא היתה תאונה קשה כי בסך הכל מדובר בנזק פח של 6,000 שקל, שזה כסף קטן כמובן, והכל תוקן ויצא יופי יופי, וגם לחצו ידיים, אבל אבא כהן איבד את היעדר התביעות. אז הוא משלם יותר ביטוח. לא נעים. ועכשיו עוד משהו: אמרנו שהילד רוצה לנהוג. עד עכשיו הוא היה בן 16, איך הוא פתאום גדל כל כך? טוב, לא שמנו לב, כי עד עכשיו הוא לא ממש ביקש לנהוג במכונית. אז אנחנו הולכים לסוכן ומוסיפים אותו, מה הבעיה? הוא רק ילד בן 18. אז זהו, שפה הבעיה: לבטח ילד בן 18 עולה המון כסף.

 

לחברות הביטוח יש סולם סיכונים, הן יודעות לחשב בדיוק מה הסיכוי שילד בן 18 יעשה נזק ולמרות שכהן ג'וניור הוא ילד מקסים - עדיין מבחינת חברת הביטוח, הוא מסוכן. באמת, לבטח אותו עולה יותר ממה שעלה לבטח את אחותו. זו לא המצאה ולא הגזמה: נסו להיכנס לאתרים של סוכנויות הביטוח הגדולות, לכל מנועי השוואות מחירי הביטוח, והזינו נתון שאומר שיש לכם בבית ילד בן 18, ותראו איך המחיר לפתע מזנק, בהרבה יותר מכמה מאות שקלים.

 

זו בעיה כמובן, אבל מה קורה אם הילד אינו נהג מעולה? כי הוא רק ילד בן 18 שקיבל את הרישיון לפני ארבעה חודשים. ומה עם הבת? גם היא לא ממש מנוסה בנהיגה ויש סיכוי שגם היא תדפוק את המכונית. אז לוקחים את הילד והילדה לשיחה. מסבירים להם שנכון שיש 150 אלף שקל לג'יפ חדש אבל אם אנחנו מוסיפים אותם לביטוח אז מדובר כאן בעוד אלפי שקלים שלא בנינו עליהם. אופס. אז עדיף שהם לא ינהגו בו? שהם לא יצאו עם חברים? זה מתכון לצרות לא רצויות. בקיצור, לפני שלוקחים מכונית חדשה, שווה לבדוק עלויות ביטוח, לפעמים הביטוח ממתין מעבר לפינה עם הפתעות ממש לא נעימות.

 

בחירה במסלול של ליסינג פרטי תפעולי תנטרל גם את המוקש הזה. לצד כיסוי עלויות הרכב, הטיפולים והביטוח השוטף - הוספה של נהג צעיר לביטוח היא עניין של עשרות שקלים בודדים בחודש. הבחירה קלה.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים