השוק הדו-גלגלי: מגמת שיפור, אבל עדיין ירידה של כ-10%
יבואני הרכב הדו-גלגלי נושמים מעט לרווחה אחרי מספר שבועות מעודדים, אבל עדיין מתמודדים עם ירידה מפתיעה של כ-10% מתחילת השנה - בניגוד להצהרותיהם האופטימיות בתחילתה
במהלך שבעת החודשים הראשונים של 2019 נמכרו בישראל 10,888 קטנועים ואופנועים חדשים, כך עולה מנתוני איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי בלשכת המסחר. מספר זה מייצג ירידה של כ-10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בה נמכרו כ-12 אלף כלים דו-גלגליים חדשים. עם זאת ראוי להזכיר כי בחודש יולי, כמו גם בחודש שקדם לו, נרשמו מספרים דומים ואף טובים מאלה של שנה שעברה - אם כי במידה זעומה. ביולי עצמו נרכשו 1,685 (מספר לא סופי) כלים חדשים, לעומת 1,601 בחודש המקביל לפני שנה.
בראש טבלת המותגים הנמכרים ביותר ממוקמת כמובן סאן יאנג עם 2,991 כלים חדשים, כשהיא מקדימה את ימאהה עם 1,873 וקימקו עם 1,816. הונדה מתקרבת מעט לשלוש הגדולות עם 1,009 קטנועים ואופנועים חדשים מתחילת השנה. קאוואסאקי במקום הרביעי עם 700 כלים חדשים לפני ק.ט.מ עם 499 אופנועים וסוזוקי עם 311.
ב.מ.וו שמציגה השנה מספרים יפים מכרה 295 כלים חדשים כשהיא מסתמכת באופן כמעט בלעדי על משפחת אופנועי ההרפתקה (GS) בשלל נפחים. פיאג'ו ממוקמת אחריה עם 212 קטנועים בלבד כשהיא מקדימה את הארלי עם 181 אופנועים, הוסקווארנה עם 175 ובטה עם 126 כלים חדשים מינואר ועד חודש יולי. דוקאטי הסתפקה ב-88 אופנועים ואינדיאן ב-35.
אגב, מזל טוב מגיע למותג דיאלים שבעבר היה מהבולטים בשוק המקומי, והשנה העלה רק ביולי חמישה אופנועים ראשונים על רישיון.