"הישראלים מעדיפים את ים המלח על אילת"
אזור התיירות המתחדש בים המלח ובעיקר הקניון עם המחירים ללא מע"מ מציבים תחרות חדשה לעיר הדרומית, שגם כך סובלת לאחרונה מלא מעט מכות. ירדנו למקום הנמוך בעולם לבדוק האם הוא בעלייה מרעננת? "מתחילה כאן תיירות לואו-קוסט שתביא תנופה לאזור"
אזור התיירות של ים המלח היה במשך שנים קצת מחוץ לתחום עבור ישראלים רבים. כשמה שהיה לאזור להציע לתיירים הסתכם בחצי מרכז קניות מנומנם לצד כמה מסעדות.
כך ייראה אזור התיירות החדש בים המלח
עם פתיחת קניון ים המלח תחת הקונספט - "ללא מע"מ" - מה שאמור להתחרות עם העיר אילת, מגלים אותה יותר ויותר ישראלים שמעדיפים לחסוך את הנסיעה הארוכה לעיר הדרומית ולהכיר מחדש את האזור הנמוך בעולם.
"אנשים מבטלים את הנסיעה לאילת ומגיעים לכאן"
הקניון, שמכיל מותגים בינלאומיים לצד רשתות מקומיות, אכן מהווה משב רוח מרענן לאזור התיירות הוותיק בעין בוקק שידע בעבר רק מספר חנויות של מוצרי טיפוח בעיקר לצד כמה דוכנים.
בל פלד שעובדת בקניון ים המלח מספרת שאנשים מוותרים על נסיעה לאילת ובאים לקנות כאן. "אני יכולה לומר שיש ישראלים שכבר מבטלים את הנסיעה לאילת ומעדיפים להגיע לפה. פחות שעתיים נסיעה ומרוויחים את אותו המחיר. אם זה בטלפונים הניידים, אם זה בנעליים, במותגים".
אניה תיירת מפולין שרק נחתה כמה שעות מוקדם יותר בישראל אומרת "שמעתי שהמחירים בו זולים במיוחד ואני בהחלט אבקר בו".
אביגיל אגם הגיעה יחד עם חברתה לבקר בקניון. אנו פוגשים אותה באמצע מדידה של משקפי שמש. לשאלתנו האם הגיעה במיוחד למסע שופינג בקניון או לבקר בים המלח, היא עונה "שמעתי שמועות על הקניון וכשנכנסתי זה היה מדהים. אני בהחלט רואה אפשרות שאנשים יגיעו לתיירות שופינג כאן. אנשים מגיעים גם בשביל ים המלח וגם בשביל הקניון - השילוב הוא אידיאלי".
"הקניון מביא סוג נוסף של תיירים"
נדב אבירם מראשון לציון מספר שהגיע לים המלח כדי לנוח ושהקניון הוא תוספת נחמדה עבורו. אביבה מהקריות סבורה שקניון ים המלח יכול להוות אלטרנטיבה מצויינת לאילת "מדובר בקניון מותגים עם חנויות יפות והרבה יותר קרוב".
איסמעיל עבדל רחמן, מנכ"ל הרודס ים המלח מספר כי "בשנים האחרונות המקום עובר שינויים ברמה הפנים ארצית הודות לתהליכים שעוברים על האזור. בעקבות כך יש בהחלט תיירות שופינג. העובדה שיש כאן קניון עם מחירים אטרקטיביים בהחלט מביאה לכאן סוג נוסף של תיירים".
"תיירות הלואו-קוסט תביא תנופה לאזור"
על פי נתוני משרד התיירות, ים המלח נהנה מהתפוסה הגבוהה ביותר במלונות בישראל בממוצע שנתי. על פי סקר של המשרד לגבי תיירות נכנסת בשנת 2018 - 48% מהתיירים שהגיעו לארץ ביקרו בים המלח, זאת לעומת 45.8% ב-2017.
נכון להיום, באזור ים המלח פועלים כעת 18 בתי מלון עם למעלה מ-4,000 חדרים. ביוני 2018, הוענקו 16,300,000 שקלים לטובת הקמת 200 חדרים בים המלח.
לפי משרד התיירות, הקניון בים המלח, שנפתח בסוף 2018 הוא צעד ראשון בפיתוח מתחם התיירות של אזור ים המלח. בנוסף לחדרי המלונות המתוכננים, משרד התיירות קידם תכנית שתאפשר ליישם חוויית תיירות שלמה הכוללת: לינה ופעילות תיירותית – תיירות חוף, מסחר, הסעדה, מרכזי תרבות וכנסים, מרכזי יציאה לטיולים – מצד אחד המדבר, ומצד שני – ירושלים.
עו"ד חגי אדורם אומר "עד היום לא היה הרבה מה לעשות בים המלח. עכשיו שיש קניון חדש עם מותגים מהשורה הראשונה שמדברים גם לתיירים גום למקומיים, במקביל לפתיחת מתחם הספא הגדול מסוגו במזרח התיכון לצד מלון קפסולות שאמור להיפתח בקרוב - כל אלו יביאו לכאן תיירות מסוג שונה - תיירות לואו-קוסט שתביא תנופה לאזור". כך לדברי עו"ד אדורם, נציג חברת ברקליס - בעלת הקניון".
משולם פודור מנכ"ל שותף של קניון ים המלח אמר ל-ynet: "אנחנו מזהים בקניון שלנו אנשים מכל הארץ שמגיעים לטייל באזור ונכנסים אלינו להפוגת קניות ומנוחה. גם אלו היורדים לאילת עוצרים אצלינו, ואפילו כאלה המגיעים במיוחד לקניון מכל קצוות הארץ. אלו מגיעים ליום כיף במקום הנמוך בעולם בשילוב קניות ללא מע"מ. זאת בנוסף כמובן לכל התיירות פנים וחוץ - השוהה במתחם המלונות מסביב לקניון".