שתף קטע נבחר
 

מאזדה מחליפה דשבורדים ב-30 אלף מכוניות

בעלי דגמי מאזדה 3 ו-6 שהחברה לא תצליח לספק להם חלפים בזמן יקבלו פיצוי במזומן בסך של עד 1,600 שקל

אין תקלות במכוניות יפניות? יבואנית מאזדה, דלק מוטורס, הגיעה לפשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגדה בעקבות מקרים שונים בהם נמס חלקה העליון של הקונסולה הקדמית (אזור מד המהירות והסל"ד, פתחי המזגן ומערכת השמע) בדגמי מאזדה 3 משנת 2009-2010 ומאזדה 6 מהשנים 2007-2012. בסך הכל מדובר בכ-20,500 מכוניות מאזדה 3 ו-9,500 מאזדה 6 המעורבות בפשרה - מספרים גבוהים יחסית מהשנים שבהן שלטה מאזדה בשוק הרכב הישראלי.

 

 (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)
 

לפי ההסכם שאושר בידי השופט יחזקאל קינר מבית המשפט המחוזי לוד, תוחלף הקונסולה במכוניות שטרם תוקנו. אם ליבואן לא יהיו חלפים מתאימים במלאי במשך שישה חודשים מהגעת הרכב למוסך, יזכה בעליו לפיצוי במזומן: 1,850 שקל במאזדה 3 ו-1200 שקל במאזדה 6. ההסכם מאריך את האחריות הרלוונטית בכלי רכב אלה ל-10 שנים מיום עלייתם לכביש, או לשנתיים מיום אישור ההסכם.

 

מדובר באחת התביעות הייצוגיות הגדולות בתחום הרכב שהוגשה לפני שלוש שנים. למרות שדלק מוטורס לא התכחשה לתקלה, ולמרות שבארה"ב זומנו למוסך כל המכוניות שצוידו בחלק הכושל שעלול במקרים כאלה לסנוור את הנהג, בישראל לא הוכרז ריקול ורק בעלי רכב שהגיעו למוסכי היבואן טופלו. בעלי רכב ישן שמחוץ לאחריות לא נוהגים לטפל במוסכי יבואן יקרים יותר ולא ידעו שניתן להחליף את החלק ללא תשלום.

 

בדלק נימקו כי רק היצרן יכול להכריז על ריקול גורף ולא עשה כך במקרה זה, אולם עד כה הוחלפו הדשבורדים בכ-20 אלף מכוניות. עם זאת עדיין נותרו כ-10,000 מכוניות שטרם תוקנו. ההסכם אומד את עלות התיקונים ב-42 מיליון שקל, סכום שמאזדה טרם שיפתה את דלק מוטורס על מלוא עלויותיו.

 

מגיש התביעה אלירן יעקובי יקבל פיצוי בשווי 300 אלף שקל ועורך דינו, תומר ברם, יקבל 1.8 מיליון שקל. דלק מוטורס יוצגה בתיק בידי עורכי הדין יואב הירש, דפני בנבנישתי ורוני מונק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רונן טופלברג
מאזדה 4 - הדשבורד נמס
צילום: רונן טופלברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים